Test: Dropsy (Nintendo Switch) –

hrdina-png

Co se týče klaunů, tak se jich nebojím, ale jsou trochu děsiví. Jediný klaun, který se mi kdy líbil, je klaun Krusty ze Simpsonových. V dnešní době je vzácné, aby vás zaujal klaun, pokud to není sériový vrah, který bydlí v Derry ve státě Maine, nebo máte rádi Big Mac. Každopádně Dropsy je hra o děsivém klaunovi...nebo je to on? Ta nudná ústřední melodie z upoutávky mi uvízla v hlavě na celé dny, ale je asi tak zlá, jak tato hra bývá. Dropsy je přátelský sousedský klaun, který se jen snaží očistit své jméno a všem dokázat, že by svou matku nikdy nezabil při náhodném požáru cirkusového stanu.

Ano, čtete správně. Hra začíná krátkou cutscénou ukazující rušný cirkus plný šťastných patronů. Najednou někdo hodí zapálený doutník a celé to vzplane. Dropsyho matka je jednou z obětí požáru az nějakého důvodu je do zločinu zapleten. Ztrácí pověst klauna a v průběhu let je zapomenut. Je to tak trochu postava Střihorukého Edwarda, sídlící tam, kde zahynul jeho pečovatel. Ponurý, napůl spálený a opuštěný cirkusový stan. Je to ponurý začátek velmi zvláštní hry se spoustou vzestupů a pádů.

Dropsy mi připomíná Bunny, (4. Power Puff Girl, pokud jste tento díl nikdy neviděli, vřele doporučuji). Dropsy je nevinný, trochu hloupě dospělý muž v otrhaném klaunském oblečení. Je velmi zanedbaný a jeho sociální dovednosti nejsou nejlepší. Ale s pomocí svého věrného psího parťáka je Dropsy připraven vykročit do světa a přinášet lidem opět radost. Zde však začaly mé potíže a moje radost byla rychle vysáta.

Dropsy je zvláštní, ale okouzlující point-and-click adventura. Chcete-li přesunout Dropsy, musíte trvale kliknout kurzorem na levou nebo pravou stranu obrazovky. Nebyl by problém, kdyby zbytek světa nereagoval na moje kliknutí (předměty, NPC, dveře atd.), což by způsobilo, že jsem náhodně interagoval s věcmi, na které jsem neměl v úmyslu kliknout. Téměř jakmile jsem začal se svým dobrodružstvím, byl jsem frustrovaný. Přecházení mezi Dropsym a psem při řešení hádanek bylo zpočátku v pořádku, ale rychle se z toho stala fuška. Dropsy se nepohybuje příliš rychle a hra je velmi vágní s nejrůznějšími směry či cíli. Všechny dialogy mezi vámi a NPC, se kterými komunikujete, jsou malé ilustrace. Takže musíte rozluštit, co si myslíte, že chtějí, a pak přijít na to, jak to získat, což není nutně tak obtížné, protože to vyžaduje čas.

Upřímně se mi líbilo, že postavy mluví pouze obrázky. Je zábavné zjistit, co říkají, a nesetkal jsem se s tím v žádné jiné hře, kterou jsem hrál. Tato hra má také mnoho osobností. Stojí za to komunikovat se vším, co můžete, jen abyste viděli výsledek.

Když Dropsy pomůže lidem, které cestou potká, vyslouží si objetí. Objetí v této hře je jako Power Star ve hře Super Mario 64. Chcete všechna objetí, která můžete získat a která získáte tím, že se spřátelíte s lidmi nebo jim pomůžete na výpravách. Ano, objetí je velkou součástí této hry. A zatímco Dropsy je čím dál tím více přátelštější a okouzlující, nikdy se nepřevléká ani se neosprchuje. Takže... yay, objetí od Dropsy!

Moje oblíbená postava je pes. Pronásleduje vás všude a vy můžete přepínat mezi Dropsym a jeho psem a řešit různé hádanky nebo se vydat do oblastí, kam se velký klaun jen tak nevejde. Bude také čůrat na věci, podobně jako Dropsy může použít téměř jakoukoli koupelnu, na kterou narazíte. Je to zvláštní funkce, ale připomnělo mi to hru Boogerman, takže mi to přišlo vtipné.

Město, které prozkoumáváte, je docela realistické a občas může být docela strašidelné, takže pokud jste si mysleli, že je to hra pro děti, jste na omylu. Den přechází v noc, věci přicházejí a odcházejí. Některé NPC a předměty se objevují v různých časech, což udržuje věci zajímavé. Ulice jsou drsné a špinavé. Bavilo mě chodit (mimo ovládací prvky) a poznávat prostředí hry a postavy.Hodně mi to připomnělo doby SNES/Genesis. Hudba je taky docela úžasná. Co Dropsy postrádá v dialozích, to vynahrazuje dalšími zábavnými zvukovými efekty a hudbou.

Moje hlavní stížnost je, že musím používat ovládací prvky point-and-click. Uvítal bych možnost toto zakázat. Nutnost neustále klikat na obrazovku, abyste se procházeli, byla otravná a ubírala na zážitku. Také umožňuje mnohem delší sledování a získávání předmětů pro vedlejší úkoly. Tuto hru bych si užil mnohem víc, kdybych k pohybu mohl používat joystick. Jinak je Dropsy z hlediska příběhu docela zajímavá hra. A i když mi tenhle nevkusný klaun zpočátku přišel docela groteskní, teď, když jsem ho poznal, je zatraceně roztomilý.

Dropsy je hra, která se snaží ukázat lidskému druhu, že není třeba být odpad. Ukázat sebemenší laskavost může v tomto světě udělat hodně. I když jste páchnoucí, bezzubý, děsivý klaun, záleží na maličkostech. I když jsou některé věci, které bych změnil, je to zajímavá a nepředvídatelná hra, pokud dokážete strávit pointu a klikání.