Digimon Survive Review – Digital Folklore

Digimon Survive Review – Digital Folk Lore

igimon přežít trvalo to dlouho. Fanoušci čekali na nový Digimon hra od Digimon Story: Cyber ​​​​Detective spuštěna před sedmi lety. Bylo to tedy dlouhé čekání, plné opakovaných a vícenásobných zpoždění, pandemie, která věci zpomalila, a dokonce i to, že hra v jednu chvíli zcela změnila vývojáře. Teď, když je to tady, jsou hned dvě věci jasné: Digimon přežít není hra, na kterou mnoho (možná většina) fanoušků čekalo. Je to však také velmi dobré.

Důvod, proč říkám, že to není hra, kterou fanoušci očekávali, se scvrkává na co Digimon přežít je. Proti Kybernetický detektivkterá se již nějakou dobu stala jednou z nejpopulárnějších her v sérii a dostala novou generaci Digimon fanoušci hry na palubě, přežít není hra na krocení monster. Ve skutečnosti to není hra na hraní rolí. Hlavně, Digimon přežít je vizuální román – a i když zahrnuje bitvy s vaším Digimonem, jsou velmi odlišné od toho, jak se hráli v předchozích hrách (adoptují taktický systém ve stylu SRPG), a jsou mnohem více utlumené ve srovnání s vizuálními novinkami.

To znamená, že je to mnohem více příběhová hra a její hratelnost je ve výsledku naprosto odlišná (a také příběhová). Většinu času například trávíte tím, že se snažíte pozorovat a interagovat s vaším prostředím a postavami, které jsou tam s vámi, děláním velkých i malých rozhodnutí, která mohou mít hluboký dopad na to, jak se věci odehrávají – ke kterým postavám se nakonec přiblížíte. , jak vaše statistiky rostou, jak se váš Digimon vyvíjí, dokonce i to, kdo žije a kdo umírá (k tomu se dostaneme za chvíli) . Vizuální nové části hry jsou také místem, kde se většina příběhu odehrává – ačkoli jsou zde cutscény a sekvence ve stylu anime, většina příběhu se odehrává v několika skřítcích. Lehce dynamicky postavené vedle pozadí a text a hlas to dělají. těžké zvedání.

"Složit Digimon hry se dotýkaly některých docela temných témat a dokonce měly i několik úmrtí – přežít stoupá až na jedenáct, s atmosférou hororového příběhu a estetikou. Příběh, který začíná na pěkném, idylickém letním táboře, kterého se účastní hlavní hrdinové, rychle ukazuje svou pravou ruku a představuje znepokojivé vyprávění, které vidí, jak se postavy, s nimiž jste, začínají lámat pod stresem, který si na sebe kladou, když se snaží. aby přežili, jejich zdravý rozum se pomalu rozpadá.“

Stačí říci, že vzhledem k tomuto důrazu na vizuálně neotřelou stránku věci se stává prvořadým Digimon přežít přibít popravu. A naštěstí je. Většinou záleží na síle příběhu. Na rozdíl od Pokémon série, do které Digimon byl často srovnáván (z často povrchních důvodů), Digimon média se obecně nebojí ponořit se do svých vyprávění a intrik. Minulý Digimon hry se dotýkaly některých docela temných témat a dokonce měly i několik úmrtí – přežít stoupá až na jedenáct, s atmosférou hororového příběhu a estetikou. Příběh, který začíná na krásném, idylickém letním táboře, kterého se účastní hlavní hrdinové, rychle ukazuje svou pravou ruku a představuje znepokojivé vyprávění, které ukazuje, jak se postavy, s nimiž jste, začínají lámat pod stresem, který si na sebe kladou, když se snaží. aby přežili, jejich zdravý rozum se pomalu rozpadá. Jak již bylo zmíněno dříve, tyto postavy mohou zemřít – a to, kdo to udělá nebo ne, bude v konečném důsledku záviset na volbách, které učiníte, a někdy dokonce i na pořadí, ve kterém tyto volby uděláte.

Psaní je špičkové a okamžitě prodává atmosféru a vyznění příběhu. Je to příběh o traumatu, o ponurých spodních proudech za folklórem, je to příběh o tom, jak mohou být pouta a přátelství testována v obtížných podmínkách, a ano, je to příběh o přežití. Toto jsou témata, která se snadno zmýlí a jsou příliš neohrabaná, ale Digimon přežít díky svému psaní odvádí obdivuhodnou práci, když vypráví svůj temný příběh, aniž by to přehánělo. Jsou případy, kdy mi to připadá příliš „anime“ nebo příliš praktické – ale celkově Digimon přežít psaní je velkou součástí toho, proč příběh funguje a proč hra zasáhne děsivou estetiku a tón, který dělá.

Ale umělecký styl je v tomto ohledu pravděpodobně stejně důležitý pro triumf příběhu. Digimon přežít není grafickou přehlídkou – je to vizuální román s převážně statickými obrázky po většinu doby hraní, a dokonce ani plně nevyužívá sílu hardwaru nejnovější generace, pro který je hodnocen. Ale umělecký styl je naprosto fantastický, okamžitě zprostředkovává idylickou a zároveň děsivou povahu míst, ve kterých se nacházíte, a hrůzu, se kterou se na těchto místech setkáváte. Všechny postavy a prostředí jsou neuvěřitelně expresivní a nakonec vytvářejí neuvěřitelný pocit z místa – zcela vás ponoří do hry a příběhu a kam vás zavede (doslova i přeneseně).

Digimon přežít

„Je jasné, že toto není pokračování Digimon Story: Cyber ​​​​Detective – ale upřímně, vzhledem k tomu, jak dobře to dopadlo, jsem s tím v pohodě.“

Velké klopýtnutí, které hra dělá s tímto důrazem na vyprávění, mají pocit, jako by se jim dalo do značné míry vyhnout (což je zpočátku více frustruje). Pro začátek ve hře chybí anglický dabing (nebo hlasová stopa v jakémkoli jazyce kromě japonštiny), což je rozhodně obrovské zklamání. Japonský hlasový projev je úžasný, nenechte se mýlit, ale Digimon protože IP je dostatečně velká, aby si mohla dovolit hrát v angličtině pro globální vydání (což je), a nedostatek toho jen přidává vrstvu tření, abyste se mohli ponořit a užít si příběh.

Dalším problémem příběhu je tempo; jakmile se spustí, je téměř nemožné to odložit, ale prvních pár hodin může být extrémně pomalých – ve skutečnosti jsou tak pomalé, že může trvat pěkných pár hodin, než dostanete svou první bitvu bez tutoriálu (my dostat se do bitev ve vteřině). I když to vše v konečném důsledku přispívá k tónu a estetice, stejně jako k výhodám postavy, které tvoří příběh přežít tak přesvědčivé, že musel existovat lepší způsob, jak to udělat, který se zpočátku zdál méně promočený.

Samotné bitvy jsou poměrně jednoduché. Pokud jste hráli taktické RPG založené na mřížce, budete vědět, jak se hrají. Digimon přežít míchá věci tím, že čerpá inspiraci z jiných her – například při náboru nových Digimonů s nimi mluvíte a snažíte se odpovídat na otázky, které vám pokládají, podle vašich představ (takže v podstatě jako Charakter).. Bitvy jsou dobře vyvážené a řízení vaší stavby, dovedností a nákladu tak, aby se vám v každém z nich dařilo, se může stát samo o sobě extrémně působivým (a je pravděpodobně nejbližšími fanoušky stylu RPG některých z předchozích Digimon požadované hry). Tyto bitvy zjevně nejsou hlavní a v této hře jsou extrémně podhodnocené, ale když se dostanou na scénu, jsou úžasné a stojí za to.

Jak jsem řekl na začátku této recenze, Digimon přežít je vynikající, i když to není hra, kterou mnozí očekávali nebo v kterou doufali. Hráči, kteří k ní přistupují s otevřenou myslí a berou ji na vlastní zásluhy, zde mohou najít mnoho, co se jim bude líbit, od jedinečného příběhu, přes strhující atmosféru až po naprostou nasaditelnost, kterou se hra liší v tom, jak se příběh vyvíjí. Je jasné, že toto není pokračování Digimon Story: Cyber ​​​​Detective — ale upřímně, vzhledem k tomu, jak dobře to dopadlo, jsem s tím v pohodě.

Tato hra byla testována na Xbox One.