Deathloop Review (Xbox Series X) – Ne úplně zlatá země

Deathloop - Prototyp HALPS

RKdyž se o rok později vracím k Xbox Series X, jsem ohromen jak Smrtelná smyčka ve hře se opravdu cítíte jako hlavní hrdina Colt, chycený v Deathloopu. Zpočátku jste zvědaví a poněkud zmatení, když budete obdivovat památky a zhýralé ulice Blackreefu. Zajímavá mechanika a struktura smyčky však rychle ustoupí opakování a pokusu a omylu. I s jeho aktualizacemi, včetně nedávno vydané opravy Goldenloop, stále nacházím Smrtelná smyčka být doposud nejslabším titulem Arkane Studios.

Není to však strašná hra. Jsou zde nápady, které vás osloví. Když se vše spojí, součet je menší než všechny jeho části, což je nakonec větší zklamání.

Pravděpodobně už znáte rutinu, ale pro Colta je Blackreef záhadou. Poté, co utrpěl další smrt z rukou tajemné Julianny, probudí se na pláži s několika vzpomínkami a začne věci dávat dohromady. Osm vizionářů, jedna smyčka. Pokud chce Colt uniknout z tohoto nekonečného cyklu umírání a znovu umírání, musí jich všech osm zabít během jednoho dne.

"Při hraní offline je Julianna řízena umělou inteligencí, ale online hra umožňuje jinému hráči, aby ji ovládal a napadl vaši hru. Je to jedinečný obrat v Arkaneově obvyklé orientaci pro jednoho hráče, ale ne o moc."

Záludné je, že jsou přítomni ve čtyřech různých okresech v různé denní doby. Aleksis může být skutečně zabit v Updaamu jen večer, zatímco Charlie je v poledne k dispozici ve stejné čtvrti. Za den můžete navštívit maximálně čtyři okresy a nevyhnutelně se musíte rozhodnout, kterou budete pronásledovat jako první, zda vyděláte konkrétní destičky nebo shromáždíte stopy. Jak se hra vyvíjí, dozvíte se, jak jsou někteří vizionáři během dne přítomni ve více než jedné čtvrti a jak zabít dvě (nebo dokonce tři) mouchy jedním granátem.

Zpočátku se to může zdát obtížné, ale rychle odemknete možnost sbírat zbytky, které lze použít k napouštění destiček a jejich vylepšení, zbraní a drobností (používá se k úpravě zbraní a vaší postavy). To umožňuje přenos mezi smyčkami, což vám dává více možností pro naložení, když začínáte nový den a vytváříte impozantní arzenál.

Během toho všeho se vás Julianna bude snažit zastavit tím, že vpadne do vaší hry a zapečetí východy. Boj po boku Eternalistů je jen jedním z jejích triků – může s nimi také splynout pomocí Masquerade, aby získala výhodu nad Coltem a využila všechny Slabovy ostatní schopnosti, které používají Vizionáři.

Když hrajete offline, Juliannu ovládá umělá inteligence, ale hraní online umožňuje jinému hráči, aby ji ovládal a napadl vaši hru. Je to jedinečný zvrat v Arkaneově obvyklém přístupu pro jednoho hráče, ale ne o mnoho. Může mít své motivy a cíle, ale váha, která je ve vyprávění přikládána Juliannině straně, je žalostně omezená. Žertování a tam a zpět mezi ní a Coltem je příjemné, i když je v průběhu hry poněkud omezené. Její zatížení a schopnosti se také odemykají plněním výzev, které obvykle spočívají v zabití Colta místo použití Residua .

„Každé prostředí vypadá jedinečně díky nádherné, houpavé estetice 60. let a ano, rád jsem podkopával nepřátele o žvýkačky z automatu.“

Aktualizace Goldenloop poskytuje vylepšení Masquerade a cross-platform matchmaking. Celkový dopad Julianny na hratelnost a hlavní příběh je stále stejný a funguje spíše jako zajímavé zpestření než jako podstatná část zážitku. Minimálně výkon Oziomy Akaghy je stále excelentní, snadno vystihuje jeho úšklebky a dlouholetý vztek. Dobře se hodí k Jasonu Kelleymu, který dokonale ztělesňuje Coltovu unavenou frustraci a nonšalantní povahu. Byl bych mnohem raději, kdyby jeho úhel pohledu byl samostatný příběh, možná odehrávající se před událostmi hlavní hry, namísto této zbytečné PvP vychytávky, ale bohužel.

Alors, že Smrtelná smyčka pálí na všechny válce v časných ranních hodinách, vyhoří, když budete pokračovat v navštěvování každé čtvrti a zabíjet ty samé Eternalisty znovu a znovu a znovu. Nechápejte mě špatně, je tu pár zajímavých věcí k objevování. Patří mezi ně nepřátelé, kteří Coltovi nechají „dárek“ a pozvou ho, aby si ho vyzvedl; stroj, který teleportuje Eternalisty z jiné časové osy; a 2-BIT AI Condition Detachment dělá věci trochu těžší, když pokračujete v zabíjení Charlieho.

Jen jejich hodnota zábavy z dlouhodobého hlediska otupí, když se jednoduše řídíte svými poznámkami, běžíte k navigačnímu bodu, zabijete cíl a odhalíte stopu, opláchnete a opakujete. Každé prostředí vypadá jedinečně díky nádherné, houpavé estetice 60. let, a ano, rád jsem podkopával nepřátele o žvýkačky z automatu. Ale po určitém okamžiku se opakují, zejména proto, že nescházíte mimo vyšlapané cesty a neřídíte se pokyny vedle nich. Připadá mi to méně organické a spontánní než jiné hry ve stylu časové smyčky.

smyčka smrti

„Byl přidán nový typ nepřítele, Paint-Bomber, který vše okořenil. V podstatě běží proti vám a explodují poblíž.“

Příběhově, jakkoli se každý vizionář může zdát zajímavý a bláznivý, většina jejich charakteristik je prostřednictvím poznámek, e-mailů a rádiových zpráv. Ve skutečnosti s nimi jako takovým „neinteragujete“. Někomu se shromáždění může líbit Smyčka smrti celkový příběh přes lore, ale charakteristika se zdá být povrchní. Jedna ze zajímavějších záhad – klony Colta a Julianny, které se někdy objevují náhodně – není rozšířena ani o ni. S aktualizací Goldenloop byl přidán nový prodloužený konec a jen dále podtrhl nedostatek emocionálních investic, které jsem do Vizionářů měl.

Souboj je pocitově víceméně stejný. Zbraně a schopnosti jsou stále dostatečně citlivé a pohyb, i když při náhlém přechodu z chůze na sprint, je poněkud neohrabaný. Byl přidán nový typ nepřítele, Paint-Bomber, který vše okořenil. V podstatě běží směrem k vám a explodují, když jsou blízko. Jednoduché, ale umožňuje občas přehodnotit určité situace.

Do mixu byla přidána nová schopnost Fugue slab (získaná zabitím jakéhosi nového „bosse“), která nepřátele omámí. Když postoupí na vyšší úroveň, může je rozzuřit a napadnout kohokoli poblíž, včetně ostatních Eternalistů. K dispozici je také prototyp HALPS, laserová zbraň, kterou lze střílet na senzory a věže a dopravit laser na jakýkoli nešťastný cíl. Občas se zdá, že je to skoro až přemožené, ale ten pocit, kdy hromadíte laserovou palbu nebo „nabíjíte“ věž, abyste zabili nic netušící nepřátele poblíž, může být zábavný.

Deathloop_03

"Byly také přidány nové zlaté cetky, které spojují dva pasivy do jednoho, jako Poised, který snižuje šíření střely a zpětný ráz při dvojím ovládání, nebo Gone Commando, které zvyšuje velikost zásobníku a rychlost střelby."

Vylepšená nepřátelská umělá inteligence od spuštění, ale stále flekatá. Pro každou příležitost mě nepřítel odhalil v realistické vzdálenosti, bylo mnoho dalších, kde byly reakce příliš pomalé. Jakmile jsou upozorněni, prozkoumají to do určité míry a pak se ledabyle vrátí ke svým povinnostem, místo aby vás občas pronásledovali (zatímco vás ve vzteku pronásledují a neustále se objevují při jiných příležitostech, jako je Updaam ráno). Bylo legrační, jak zabití nepřítele a vidět jeho tělo padat před jejich přáteli nevyvolá žádnou reakci, ale to jsou přestávky, když jste byli zabíjeni donekonečna téměř věčnost. Juliannina umělá inteligence je na tom o něco lépe, v závislosti na desce a zbrani, kterou je vybavena, ale i tak je z větší části docela snadné ji porazit.

Byly také přidány nové zlaté cetky, které spojují dva pasivy do jednoho, jako Poised, který snižuje šíření střely a zpětný ráz při duálním ovládání, nebo Gone Commando, které zvyšuje velikost zásobníku a rychlost střelby. Pomáhá vytvářet rozmanitost, což by bylo skvělé, kdyby existovalo více typů nepřátel nebo více jemných bitev s Vizionáři. I s přidáním HALPS je rozmanitost zbraní stále nedostatečná. Jakmile si vyberete a naplníte několik výjimečných zbraní a destiček, můžete s nimi zůstat po zbytek hry bez přílišných následků.

Ideální by bylo mít více náhodné kořisti s různými výhodami. Úpravy pro každou oblast, které by zavedly unikátnější podmínky, by byly také pěkné. Sakra, zvolil bych více scénářů, kde by v daném místě mohlo být více než jeden věštec, což by dalo více příležitostí je všechny zabít v jedné smyčce. Dokonce i něco jako setkání s dalším Coltem procházejícím stejnou čtvrtí nebo boj s několika Juliannami ve stejné čtvrti by bylo skvělé.

smyčka smrti

"Pokud máte rádi 20hodinový akční thriller s jedinečným stylem, který poskytuje dostatek svobody hrát, jak chcete, mohlo by to stát za pozornost."

Na straně prezentace, Smrtelná smyčka je stále docela dobře vypadající hra s vysoce stylizovaným prostředím a postavami. Hudba si také zachovává své kouzlo, zprostředkovává vzrušení a nebezpečí špionážního filmu ze 60. let a zároveň zůstává optimistická a dramatická díky použití saxofonů, syntezátorů a lesních rohů. Tentokrát jsem se setkal s velmi málo chybami, což je velké zlepšení oproti minulému roku, kdy byla hra uvedena na PS5, a výkon byl znatelně lepší.

Přes to všechno Smrtelná smyčka je stále velmi průměrný zážitek. Pokud máte rádi zhruba 20hodinový akční thriller s jedinečným stylem, který nabízí slušnou dávku svobody hrát, jak chcete, možná by to stálo za zhlédnutí. Problémy s jeho základní hratelností a vyprávěním příběhu, nemluvě o opakování, nejistém tempu a zbytečných mechanismech PvP, jej však stále tíží.

Tato hra byla testována na Xbox Series X.