Recenze: The Legend of Heroes: Trails From Zero (Nintendo Switch)

trailsfromzero-splash-jpg

The Legend of Heroes: Trails From Zero, původně vydaný na PlayStation Portable v roce 2010, vyjde příští týden na Nintendo Switch. Pokud jste hráli The Legend of Heroes: Trails of Cold Steel III a IV, Trails from Zero skvěle zaplňuje některé z těchto mezer v příběhu. Pokud jste nikdy nehráli hru Legend of Heroes, je to skvělé místo, kde začít.

Poznámka, toto není meilleur místo pro začátek a nesplňuje vše těchto mezer v historii. Toto je skvělá série, která se teprve nyní objevuje pro fanoušky Nintenda na západě. Ale Trails From Zero je přinejmenším výchozím bodem pro vlastní příběhový oblouk, na rozdíl od Trails of Cold Steel, který spustil tři hry pro majitele Switch.

Postavy budou známé těm, kteří se stali fanoušky série. Tento příběh se soustředí na Lloyda Banningse, který se vrací do svého rodného města Crossbell. Byl přidělen do Sekce zvláštní podpory (SSS), nové divize městského policejního oddělení vytvořené tak, aby soutěžilo s efektivnější (a populární) Bracers Guild.

K Lloydovi se přidávají další známé postavy ze série: Elie McDowell, Randy Orlando a Tio Plato. Každá postava přináší do hry unikátní POV a sadu zbraní, i když osobnostní rysy jsou již trochu příliš známé. Lloyd má zlaté srdce, Randy je věčně nadržený, Elie je rovný, ale zranitelný a Tio by se prostě rád přestal chovat jako dítě, moc děkuji. Je to zábavná skupina, se kterou se můžete vydat na dobrodružství, nikoho, kdo hrál hru Legend of Heroes, nepřekvapí.

Příliš se nemění ani hratelnost. Tady se vracíme zpět, pamatujte, takže bojový systém a správa inventáře ztrácejí část funkčnosti Trails of Cold Steel. Například v boji neexistují body zlomu. Stále zvládáte mix fyzických útoků (okamžité použití) a talentových umění (zpožděné) a občas můžete použít týmový útok, při kterém se všechny čtyři postavy najednou řítí kvůli nějakému vážnému poškození. Pokračujete také ve vývoji křemenných schopností a přidělujete je postavám, abyste vylepšili jejich schopnosti, zaplnili mezery nebo využili slabiny svých nepřátel. Je to zábavný systém a ti, kteří se nechali zavalit mnohostranným řízením party a schopností od Trails of Cold Steel, by zde měli mít větší pohodlí.

Hra je ve známé smyčce. Naši hrdinové budou cestovat z města do města a podnikat questy, než narazí na větší spiknutí, které by mohlo mít vážné negativní důsledky pro dobré občany Crossbell. Většina měst je poměrně velká a nemají nedostatek věcí a sběratelských předmětů. Hra se zde zpomaluje, když prozkoumáváte města, setkáváte se s lidmi a sbíráte různé předměty, které potřebujete k plnění úkolů a jejich 100% splnění, z nichž poslední je šílený podnik. Nedokážu si představit, že by to bylo možné i bez návodu, protože Trails From Zero umožňuje velmi snadné minout věci.

Většina bitev se odehrává mezi městy. Vaše první cesta z místa A do místa B je vždy pěšky se spoustou příšer, se kterými budete bojovat. Budete to samozřejmě muset udělat, abyste svou postavu vylepšili pro větší bitvy, které přijdou, ale bitvy jsou zábavné. Jsou tahové a vyžadují použití silných stránek postavy a souvisejících umění, aby byly efektivní. Umístění je také důležité, ale pohyb po bojišti založeném na mřížce znamená, že nemůžete útočit. Příští tah se však dostanete dříve na časové ose.

Boje proti standardním nepřátelům jsou obvykle poměrně přímočaré (i když čísla mohou být někdy problém), ale souboje s bossy mohou chvíli trvat. Právě v těchto bojích je důležitá optimalizace party a vaše (doufejme) uložené pracovní body (pro váš podpis a nejsilnější útoky). Pokud máte potíže proti obzvláště silnému bossovi, hra vám dává možnost zkusit to znovu na jednodušší úrovni.

Této smyčce velmi napomáhá neustálá změna prostředí. I když mají všechna lokace stejnou základní atmosféru, je tu neustálý přísun nových postav, se kterými můžete bojovat nebo s nimi spolupracovat, a každá nová lokace nabízí různá zvířata, která můžete objevit a porazit. Některé z vedlejších úkolů vyžadují, abyste strávili v určitých lokacích příliš dlouho, ale zajímavější mise je vždy vzdálena několik žádostí o práci.

Myslím, že to, co mě na The Legend of Heroes: Trails From Zero zaujalo nejvíce, je to, jak úžasně hra vypadá ve 12 letech. Zjevně postrádá vizuální vkus novějších her v sérii, ale jeho detailní a barevní skřítci vytvářejí svět, do kterého je zábavné skákat. Je to rozhodně lepší než 3DS porty, které jsme v tuto chvíli viděli.

A vzhledem k tomu, že hra byla původně vydána pro PSP, dokonale se hodí pro Switch v kapesním režimu. Uživatelské rozhraní je dobře čitelné a animace a bojové sekvence fungují velmi dobře.

I díky grafice předchozí generace a zjednodušenému boji a správě inventáře vypadala Trails From Zero téměř přesně jako novější hry Legend of Heroes, které jsem hrál, až do tónu. Nejsou tak vzrušující jako hry Trails of Cold Steel – méně scén v lázních a méně narážek – ale můžete vidět, že se série ubírá tímto směrem.

Bez ohledu na to, co očekáváte nebo se chcete ve svých JRPG vyhnout, je The Legend of Heroes: Trails From Zero docela dobrá. Je to ideální velikost pro Nintendo Switch a poskytlo mi komplexní, ale odlehčené dobrodružství, které posloužilo jako dokonalé odtržení od epické škály Xenoblade Chronicles 3, kterou jsem dokončil těsně před zahájením této. The Legend of Heroes se rychle stává jednou z mých oblíbených franšíz a těším se na pokračování Crossbell arc – The Legend of Heroes: Trails to Azure – které vyjde příští rok na Switch.