Recenze: Lunark (Nintendo Switch)

Lunark předvádí filmové platformy v celé své kráse. Toto sci-fi dobrodružství byste si neměli nechat ujít; jen se ujistěte, že jste připraveni na výzvu.

Hnací silou hlavního hrdiny Lea je atmosférický jev způsobený titulním měsícem, ale ještě nějakou dobu potrvá, než budete přesně vědět, co se děje. Děj je vrcholem, plným pravidelných překvapení a netrvá dlouho, než na vás začne házet zvraty. Netroufám si zkazit ani ty první. Pohlcující cutscény mě neustále vzrušovaly pro to, co mělo přijít. Příběh se obratně vyhýbá mnoha klišé při zachování pohodlné známosti. Jeho kvalita otáčení stránek udržuje hráče uchvácené od otevření až po uzavření titulků.

Hráčům, kteří v tomto subžánru začínají, může zpočátku připadat ovládání trochu divné, ale jakmile porozumí složitosti, rychle si je osvojí. Jako velký fanoušek Flashbacku (kterým je Lunark inspirován) jsem rád viděl Lea předvádět různé dlouhé skoky a šplhat a věšet se, jakmile jsem přišel na nastavení. Občasné okamžiky frustrace jsou vyváženy vzrušením a uspokojením, které pochází z úspěšné navigace, ať už horizontálně nebo vertikálně.

Spolu s očekávanou sadou pohybů se Leo zapojí do bitev proti různým hrozbám pro jeho přežití. Upgrady zbraní jsou k dispozici za předpokladu, že je můžete najít a dosáhnout, ale rychlost může být v určitých situacích také cenným přínosem. Soubojový systém nabízí překvapivou hloubku, místy působí jako dílek skládačky. Když se naučíte, koho zapojit, a odhalíte triky, jak rychle porazit protivníky, bude boj méně časově náročný a přínosnější. Kromě boje obsahuje hra tradiční hádanky, které poskytují vítanou přestávku od intenzivnějších sekcí a přidávají další vrstvu výzvy. Jak budete postupovat, stealth se stane nutností, takže netrpěliví hráči by to měli vzít na vědomí. Rozmanitost herních prvků udržuje věci poutavé.

Když Leo není zaneprázdněn různými způsoby hraní, bude se stýkat s různými postavami. Některá z těchto NPC podporují Kickstarter a hra své příznivce rozpoznává chytrým způsobem, přičemž jména jsou posypána způsobem, který ve světě dává smysl. Tyto postavy zvyšují poutavé vyprávění a zajišťují, že Leův příběh není jen o jeho vlastním přežití. Ať žije revoluce!

Lunark obsahuje nezapomenutelné sci-fi lokace obývané těmito postavami. Výše zmíněné cutscény jsou ohromující, stejně jako animace obecně. Stojí za zmínku, že to druhé znamená, že některé instance vypadají pomalu, ale to je „mimochodem“ u tohoto typu her. I když je pixel art v dokovaném režimu trochu robustní, stále dokáže zprostředkovat krásný vzhled a lákavý, bohatý na detail. I ty nejtmavší oblasti dobře využívají jasné barvy. To vše se spojuje, aby bylo potěšením projíždět oblastmi, a to i při couvání.

A vy se vrátíte zpět. Systém kontrolních bodů mi připadá trochu nahodilý, s nekonzistentními rozestupy. Frustrace z přehrávání dlouhých úseků (pokud jsou ztracena všechna srdce) může být postupně snižována, když (s praxí) zjistíte, že kdysi skličující oblasti lze rychle a relativně snadno překonat. A existuje několik promyšlených dotyků, jako jsou nepřátelé, kteří se neobnoví. Vytrvejte a zjistíte, že čelíte epickým bitvám s bossy!

A hudba je skvělá. Mohl bych zajít tak daleko, že bych soundtrack označil za úžasný. Překvapilo mě to tím nejlepším možným způsobem. Melodie jsou fantastické a dobře rozmanité. Především se přizpůsobují místu a doplňují dění na obrazovce v kteroukoli chvíli. Vyvolává všechny správné emoce. I když mi chybí znalosti z hudební teorie a čas se v ní ponořit, vřele doporučuji si ji poslechnout. Jakmile se zapojíte, můžete to zažít ve hře.

Zatímco Lunark je záplatován vylepšeními, aby se snížila potenciální frustrace (skvělé pro začátečníky) a dalšími vylepšeními dokončování a kvality života, moje jediná výtka stále trvá: zachraňuje pokrok pouze na začátku úrovně. Pozdější fáze trvají hodinu nebo více, takže zapomeňte na to, že byste tu či tam pár minut hráli v kapesním režimu. Raději se ujistěte, že váš rozvrh je jasný, jako když jste byli dítě, a nikdo jiný v domě nechce Switch. Pokud by hra umožňovala hráčům vybrat si mezi zahájením na začátku úrovně nebo na posledním kontrolním bodu, tato hra by snadno vyhrála 10.

I se špatně navrženým systémem ukládání je Lunark hrou, ke které se budu rád vracet, abych dosáhl nejvyšších výšin. Je to jednoduše jeden z mých nejoblíbenějších titulů posledních let, ke kterému se určitě vrátím. Hra Lunark, kterou musí mít fanoušci filmových plošinovek, je plná překvapení a je předurčena zanechat v hráčích trvalé pozitivní dojmy. I když je to první vydání od nezávislého studia Canari Games, nemůžu se dočkat, s čím přijdou příště.