Recenze: Little Witch Nobeta Is Big On Soulslike Shooter Fun

Recenze Little Witch Nobeta

Ještě před instalací hry Malá čarodějnice Nobeta opravdu upoutal mou pozornost. Jak by mohla akční střílečka selhávat po duši v hlavní roli s roztomilou anime dívkou a jejím koťátkem? Jsem rád, že tomu tak je také, protože pro kombinaci, jakkoli to zní podivně, to tady funguje. Hra je docela krátká, ale je tu víc než dost na to, aby se věci bavily, aniž byste se cítili vyčerpaní.

Za prvé, Malá čarodějnice Nobeta je akční střílečka. Hráči pobíhají po herním hradu a používají Nobetinu hůl k kouzlení nepřátel. Existují čtyři odemykatelné a upgradovatelné typy útoků, které lze snadno vyměnit. Přestože všechny fungují stejně, jsou mezi nimi rozdíly. Například Arcane je kouzlo na jeden zásah středního dosahu, zatímco oheň je kouzlo na více zásahů krátkého dosahu. Určité oblasti hradu se lépe hodí k určitým typům kouzel, ale téměř kdykoli můžete použít jakýkoli typ kouzla, který preferujete. Jedinou výjimkou je, že existuje několik hádanek, které vyžadují vyřešení určitých kouzel. Jsou dostatečně pěkné, aby byly různé typy užitečné a aby vás naučily, jak je používat, ale není jich mnoho. Přidání několika dalších hádanek postavených kolem jednoho nebo druhého typu mohlo pomoci okořenit věci.

Hlavní rozdíly mezi typy kouzel jsou jejich útoky. Každý typ kouzla má velmi unikátní náboj, jako je ledový déšť ledových střepů, který se zablokuje na nepřátele, nebo blesk Thunder AOE, který hráčům umožňuje vybrat si, kam zasáhne. Tyto útoky jsou hlavním důvodem pro přepínání mezi typy kouzel a je velmi zábavné je hrát. Častěji jsem se přistihl, že je používám i na ty nejjednodušší nepřátele jen proto, že jsem mohl.

Dochází také k fyzickým útokům personálu, ale ty se obvykle používají pouze tehdy, když máte nízký MP. Fyzické útoky jsou velmi podobné úskokům v tom, že ty úspěšné regenerují manu, ale jejich použití stojí výdrž, takže je důležité zajistit, aby neklesla příliš nízko. Nedostatek vytrvalosti způsobí, že Nobeta spadne a zůstane zcela zranitelná. Koneckonců, hra působí jako duše a takové otevření se může snadno znamenat vaši smrt.

Když už mluvíme o elementech podobných duši, Malá čarodějnice Nobeta má toho hodně a díky nim je hra hodně zábavná. Hráči se musí modlit u svatyní, aby nastavili kontrolní body pro případ, že zemřou, a tyto svatyně také umožňují věci jako upgrady. HP, MP a poškození kouzla Nobety, mimo jiné, lze upgradovat a je to dobrý způsob, jak dodat trochu síly navíc kromě učení a vylepšování (prostřednictvím samostatného systému) kouzel. Je také důležité kupovat upgrady, kdykoli je to možné, protože dalším prvkem podobným soulu je, že nepřátelé hry, zejména její bossové, mohou představovat hrozbu.

Aktualizace recenze Little Witch Nobeta

Jak je uvedeno v mém náhledu na Malá čarodějnice Nobeta, mnoho z jeho nepřátel, kteří nejsou šéfy, si může připadat spíše jako otravné překážky než výzvy, které je třeba překonat. Poté, co jsem se hrou strávil více času, myslím, že to mohu připsat prvkům střelby. Většina nepřátel, kteří se mstí, nezpůsobí velké škody a je snadné je odpálit, zatímco většinu nepřátel z blízka lze poměrně snadno uhnout a poté zabít, zatímco se vzpamatují ze svého útoku a připraví se na pokus znovu. Hraní na vyšší ze dvou nastavení obtížnosti hry tomu pomáhá, protože nepřátelé udělují větší poškození a jejich zabíjení trvá déle, ale stále je to jako fuška. Větší oblasti, které měly více nepřátel různých typů, byly určeny pro zábavné bitvy, ale zjistil jsem, že nepřicházeli tak často, jak bych si přál. Několik dalších takových sekcí by bylo vítaným doplňkem.

Souboje s bossy na druhou stranu byly neuvěřitelně zábavný. Způsobují poměrně velké poškození, zatímco k zabití potřebují docela dost, takže opravdu otestují vaši schopnost používat Malá čarodějnice Nobetabojový systém. Zjistil jsem, že umírám proti několika bossům, kteří se snaží zjistit jejich útoky na nejjednodušší obtížnost, natož co se stalo na nejtěžší obtížnosti. Magický systém pro snadné přepínání typů kouzel pomáhá učinit tyto souboje ještě zábavnějšími tím, že vám umožňuje rychle změnit taktiku, pokud zjistíte, že ta, kterou používáte, nefunguje tak dobře, jak jste doufali. Bossové jsou tam, kde je tato hra nejlepší, a pro hru tak krátkou jako Malá čarodějnice Nobeta, je jich docela dost, což je fantastické. Mohl bych strávit hodiny procházením režimu šéfa, kdyby nějaký existoval.

Recenze Little Witch Nobeta Boss Fight

Další problém, který jsem nastolil ve svém náhledu, byl ten, který si přeji svět Malá čarodějnice Nobeta být trochu otevřenější a jsem rád, že mohu oznámit, že se zdá, že se při postupu hrou otevírá o něco více. Do předchozích oblastí hradu se dostanete za pochodu, a dokonce je k dispozici odemykatelná schopnost teleportu, která vám pomůže obejdete se ještě rychleji. Je to skvělá pomůcka při hledání truhel s pokladem, které jste možná přehlédli, nebo při návratu k hádankám, které jste předtím nedokázali vyřešit. Osobně bych si přál, aby byl o něco otevřenější díky více propojeným průchodům, ale do kterékoli části hradu se nakonec dostanete poměrně snadno, takže to vlastně není problém. Odemknutí teleportu ještě více urychlí proces návratu, takže je ještě těžší si stěžovat.

U hry, která by většinu lidí přiměla k tomu, aby udělala dvojnásobek díky své směsi anime uměleckého stylu, žánru akční střílečky a soulové hratelnosti, Malá čarodějnice Nobeta velmi dobře se kombinuje. Komponenty střílečky jsou zábavné a nabízejí dostatek rozmanitosti, aby vám poskytly více možností boje. Soulslike hry přidávají zábavu a obtížnost, stejně jako velmi malý prvek strategie v systému levelování. A i když příběh není velkolepý ani hluboký, většina budování světa přichází ve formě příběhů spojených s předměty nalezenými po celém hradu, je toho dost na to, aby hra běžela, tohle mi vyhovuje. Není to dokonalé, ale hra není nic, pokud ne zábavná, a určitě se vrátím, abych si ji zahrál ještě někdy.

Malá čarodějnice Nobeta vyšlo pro Nintendo Switch a PlayStation 4 7. března 2023. Nyní je dostupné pro PC přes Steam.