Recenze: Meg's Monster (Nintendo Switch)

Péče o děti může být náročná, zvláště když jste obří monstrum, jehož úkolem je zabránit malé holčičce, aby neplakala, když se vy dva vydáte do podsvětí. Ve hře Meg's Monster hrajete za Roye, děsivé zvíře, které tráví většinu času o samotě sháněním nebo pojídáním kouzelného dehtu.

Jednoho dne Roy narazí na malou Meg, když je venku se svým přítelem Golanem. Velmi rychle si oba uvědomí, že pokud bude Meg plakat, způsobí konec světa. Zodpovědnost za to, aby byla fyzicky i emocionálně v bezpečí, padá na Roye.

Na Meg's Monster je unikátní to, že Roy začíná hru s 9 999 HP. Nakonec jste silnější než všechny příšery, se kterými se setkáte, a musíte s nimi bojovat. Úkolem je však zabránit Meg v pláči. Přestože Roy dokáže odolat téměř jakémukoli útoku, přihlížející Meg si nemůže pomoci, ale je smutný, když ho vidí zraněného v bitvě. Aby Roy neplakala, musí si s ní hrát uprostřed boje, aby zvýšil její štěstí. V průběhu hry najdou více hraček, se kterými si mohou hrát. A po každé bitvě Roy a Meg sílí, jak se přibližují.

Soubojový systém Meg's Monster se velmi snadno používá, protože síla není vaším největším zájmem. Organizované jako bitva s Pokémony, vybíráte za něj Royovy pohyby a střídáte se se svým protivníkem. Můžete si vybrat, zda budete útočit, hlídat nebo hrát s Meg a někdy se nabízí další možnost v závislosti na bitevní situaci. Pokud se rozhodnete neútočit, můžete si vybudovat sílu a v příštím tahu použít silnější tah na soupeře. Jak si budete hrát a hledat další hračky, zjistíte, že každá z nich má jiné účinky. Například první hračka, kterou najdete, je raketa. Když si hraje s Meg, přináší jí to jen štěstí. Pokud ale použijete fotbalový míč nebo tužky, mohou také zvýšit Meginu obranu nebo Royův útok.

Ovládání této hry je velmi jednoduché; vše, co musíte udělat, je chodit a komunikovat s věcmi s A. Můžete si také vybrat možnosti, jak bojovat a mluvit s A.

Grafika je také velmi vybroušená, s 2D pixel art stylem a plynulými animacemi. Zajímavá nastavení dělají příběh zábavnějším. Většina hry se odehrává v podsvětí, takže vše je neskutečné a děsivé, ale také docela hezké. Různé typy monster jsou také velmi cool na pohled. Zábavná hudba se dobře hodí ke každé scéně a pomáhá přidat na již tak dojemném příběhu.

I když v Meg's Monster není moc co dělat v tom smyslu, že je to hlavně o čtení a boji, příběh to více než vynahrazuje. Nejen, že vypráví sladký příběh dvou nepravděpodobných lidí, kteří vyvinou silný vztah, ale má také spoustu zvratů, které udržují věci zajímavé. Ve hře jsou skryty i další vedlejší příběhy, které nemusíte hrát, ale některé přidávají základní informace k hlavnímu příběhu. V podsvětí je rada, ve které čtyři členové dohlížejí na lidi, kteří vstoupí na jejich území, protože s nimi mají uzavřenou smlouvu o neutralitě. V průběhu příběhu se s nimi několikrát setkáte, protože jsou zvědaví, co Roy s Meg dělá. Jeden člen je se svým příběhem spojen více než ostatní. Toto je společné téma s Meg's Monster, protože ve hře je mnoho skrytých tajemství, která se během hraní pomalu odhalují.

Meg's Monster je velmi dojemná videohra, která vypráví sdílený příběh velmi osamělého a uzavřeného člověka, který se pomalu uvolňuje, když potkává jiného temperamentního a milujícího člověka. Když se Roy pustí do hry a Meg se mu nelíbí, začne se jí pomalu otevírat, když mu pomáhá uvědomit si, že mít přátele a být v kontaktu s jeho emocemi není špatná věc. Díky bojovým strategiím této hry je však hraní jedinečnější. Celkově hra odvádí docela dobrou práci, aby vás nenechala jít. Téměř všechny postavy, i když každá má své chyby, jsou sympatické a snadno se s nimi spojíte a pochopíte, přestože jsou úplně jiné než lidé.

Meg's Monster je krátká, ale velmi zábavná hra s velmi sladkou morálkou ve svém příběhu a je nemožné si k ní nepřipoutat.