Recenze: IA: The Somnium Files

Recenze: IA: The Somnium Files

Pověst Kotaro Uchikoshi ho předchází. Obvykle víte, že pokud se zapojíte do hry, bude to promyšlený zážitek se zvraty. Z Nulový útěk série v Závěrečná řadajeho práce vás překvapí. AI: Soubory Somnium Ukázalo se, že se nic neliší díky příběhu Cyclops Serial Killings, AI, které nahrazují skutečné oko člověka, a zkoumání snových scenérií. Nyní AI: Soubory Somnium – iniciativa nirvanA je tu s dalším záhadným případem. A tentokrát hráči vidí vyšetřování ze dvou úhlů.

Když bylo Mizuki Date 12, ona a Ryuki Kurato byli oba na herní show. V jednu chvíli světla zhasnou. Když se vrátili, bylo tam tělo Jin Furue, známého technologického generálního ředitele, s nápisem, který obsahoval QR kód odkazující na podivné video a "Fray to Free!" zprávu na něm. Objevila se však jen polovina jeho těla. O šest let později je 18letá Mizuki přijata do ABIS kvůli jejímu potenciálu jako Psyncer. Někdo ho naláká na stadion prostřednictvím SMS. Tam se objeví druhá polovina Furueova těla. Přesto, i když se objevil o šest let později, doba smrti tohoto těla je zjevně před devíti hodinami. Klíčem k pochopení toho, co se děje, je spolupráce s Ryuki. Minulé vyšetřování ho však zanechalo v opilém stavu. Mizuki musí vyšetřit vraždy Half Body v současnosti, aby našel Trhače, a zároveň se dozvěděl, co se duševně zlomený Ryuki naučil ze svých vyšetřování v minulosti.

Nejprve bych řekl, že kontext je důležitý AI: Soubory Somnium – iniciativa nirvanA. V úvodu je upřesněno, že hru můžete hrát bez procházení Soubory AI Somnium. Je to velmi pravdivé. Nicméně, jako někdo, kdo hrál obojí, si myslím, že je to tak závislé na tom, kdo tyto postavy jsou, že je ke škodě hráče, pokud nezažil originál. (Také první hra je úžasná a měla by se zažít.) Mám pocit, že mi to opravdu pomohlo mít tu zkušenost s Mizuki, Kaname a Aiba.

Ale ano, i bez tohoto kontextu se budete dobře bavit. AI: Soubory Somnium – iniciativa nirvanA je druh hry, která může být vážná a hloupá. Je dobře napsaná a lokalizovaná, s charakteristikami, díky kterým jsou Mizuki, Ryuki, Aiba a Tama okouzlující a sympatické. Různé technologické koncepty jsou fascinující. Stejně jako ty nejnadpozemskější zážitky při zkoumání somnia. Jsou chvíle, kdy to může působit nádherně nadpřirozeně, i když víte, že existuje technologický základ pro věci, jako jsou AI-Balls nahrazující lidské oční bulvy. Nemluvě o tom, že některé zvraty vás mohou opravdu překvapit a prvky vizuálního románu znamenají výběr odpovědí nebo dokonce poskytnutí „informací“, které jste se naučili jinou cestou, abyste se mohli posunout vpřed.

Recenze: IA: The Somnium Files - Iniciativa nirvanA je docela jízda

Alors, že AI: Soubory Somnium – iniciativa nirvanA je dobrodružná hra, hratelnost se liší podle toho, kde se postavy nacházejí. Možná vedete rozhovory s lidmi ve svém okolí, abyste se o případu dozvěděli více. Některé segmenty zahrnují zopakování zločinu, aby bylo možné lépe pochopit, co se stalo. Psync vás pošle do somnia. Zatímco tam, Aiba nebo Tama prozkoumají prostor a budou muset překonat mentální zámky. Máte však jen šest minut a každá akce zabere část vašeho času. Nastavení obtížnosti vám umožní určit, jak obtížné budou QTE průzkumu a porce součtu, což umožňuje například shovívavější časové limity.

Stejně jako předtím si myslím, že části somnia jsou součástí AI: Soubory Somnium – iniciativa nirvanAje nejzábavnější. Protože se v podstatě jedná o snové světy, normální logika se neuplatňuje. Například překonat počáteční mentální zámek znamená čelit požáru. Spíše než výdech k foukání je řešením nádech. Miloval jsem zde vidět části příčiny a následku. Ne že by vyšetřování, která mohou zahrnovat věci jako přiblížení oblastí nebo použití rentgenového vidění, nebyla také zapojena. Je tu jen určitá míra myšlení a složitosti, které oceňuji víc.

I když oceňuji to, co se dělá, v některých ohledech mám chuť AI: Soubory Somnium – iniciativa nirvanA je o něco méně ambiciózní než originál. Je to skvělá hra. 100% stojí za váš čas. Fanoušci Uchikoshi budou potěšeni. Vidět strany Mizuki a Ryuki je poučné. Ale není to tak otevřené jako originál a nebude tam tolik možných cest, po kterých by se dalo jít. Provedení a zvraty jsou fascinující. Možná jsem rozmazlený a originál zvládá věci tak dobře.

AI: Soubory Somnium – iniciativa nirvanAjako AI: Soubory Somnium, je prostě fantastické dobrodružství. Její děj je fascinující a líbí se mi, jak zvládá svá vyšetřování. Je to naprosto důstojný nástupce, i když vřele doporučuji lidem hrát obě hry.

AI: Soubory Somnium – iniciativa nirvanA dorazí na Nintendo Switch, PlayStation 4, Xbox One a PC 24. června 2022 v Severní Americe a 8. července 2022 v Evropě.