Recenze: Colossal Cave (Nintendo Switch)

Colossal Cave má pro mě tak těžké hodnocení. A to nemluvím jen o herní obtížnosti, která je podstatná. Snaží se aplikovat mou hravost na předělané textové dobrodružství, které vzniklo ještě předtím, než jsem byl naživu. Jak tedy dosáhnout této rovnováhy, když se podívám na to, které položky zůstávají věrné skromným kořenům hry a které byly aktualizovány?

Zatímco diváci v den uvedení mohli být ti, kteří si pamatují hraní hry během amerického dvoustého výročí, poskytnout jí trvalé nohy na Nintendo Switch je přitažlivé pro modernější hráče. A dělá s tím rozumnou práci. Začnete nad zemí, než se rychle přesunete do jeskynního podzemního prostředí. Je tam málo kontextu, ale původní text je dobře vyprávěný, abyste měli pocit, že sem patříte. Naštěstí můžete upravit nastavení hlasitosti, abyste ji správně slyšeli přes hudbu. Je dostatečně tajemný, aby oslovil fanoušky adventur z pohledu první osoby, jako jsme já a moje žena.

Právě z této perspektivy můžete hru obdivovat při hledání pokladu. Zatímco stavba 70. let dala průchod vaší fantazii, zde můžete ocenit realizovaný svět. A to je místo, kde musím bojovat, abych byl vyvážený. „Scénické“ vizuální prvky se pohybují od pevných po meh, s tmavými, blátivými texturami, které se objevují zatraceně z roku 2023. Ale pro někoho, kdo pochází z vydání z roku 1976, může být prezentace jako tato téměř nepředstavitelná. Nechává mě to rozpolcené.

Jeden grafický vtip, ke kterému jsem méně shovívavý, je osvětlení. Vaší lucerně dochází palivo a necháte vás v naprosté tmě je herní mechanika; Chápu. Když mi ale prezentace ukáže další zdroje světla, budu se právem divit, proč přestanou fungovat všechny najednou. Jsou jiné světelné zdroje nějak magicky spojeny s mou lucernou? Vývojáři si mohli myslet, že odstranění tohoto vtipu ohrozí design hry, ale ve spojení s dalšími aktualizacemi to vypadá hloupě, i když je to nakonec jen drobná nepříjemnost.

Další vychytávkou (více hratelnosti, ale navazující na vizuální stránku) je navigace. Jedna věc je říct si, že nemůžu použít žebřík, protože k němu nejsem dost blízko. Ale proč může být zlatý valoun nese na vratkém dřevěném žebříku a najednou je příliš těžký na schody vytesané do samotné jeskyně? Opět jsem to možná přehlédl s lépe definovaným vizuálem, ale hra se do takových koutů vykresluje a zve k těmto postřehům a otázkám. Dopad těchto věcí závisí na typu hráče, kterým jste.

Bez ohledu na vaše pocity ohledně vizuálu může být vzrušení z objevování zmírněno jinými věcmi. Omezený inventář pouze přispívá k rollbacku ve známých nevýrazných oblastech. Bludiště (ve hrách hit nebo miss) zde chybí více, což se ukazuje jako žrouty času spíše než uspokojování výzev. Trpaslíci jsou v lepším případě přerušením, v horším náhodnou porážkou. Narážky vypravěče jsou vzácné, stejně jako ostatní. Karty jsou mezní kvality. A podivná závada (jeden vymaže dvě řady uložení) může někdy ukázat svou nevyleštěnou hlavu.

Z čistě načasovacího hlediska je však 39,99 USD rozumných, i když velká část našeho času nebyla přesně to, co bych nazval „zábavou“. Způsob, jakým jsou pokoje propojeny chaotickým způsobem, rozhodně vyplnil našich 10 a více hodin. Nashromáždili jsme něco přes polovinu pokladu, což nám stačilo. Přehrávání, abyste je všechny posbírali (a získali perfektní skóre), je něco, co zvládnou jen ti nejzatvrzelejší nadšenci do kolosálních jeskyní.

Colossal Cave byla klasická textová adventura, ale pokud je tato přepracovaná verze „dobrodružství, po kterém jste toužili“, může to být způsobeno vaší tolerancí vůči zastaralým prvkům. Za desetiletí od původního titulu se toho tolik změnilo a vývojář a Roberta Williams byli v herní komunitě pojmem. Procházení pasáží tohoto nelineárního dobrodružství může být vždy tajemným a tajným dobrodružstvím. Ale asi je nejlepší přistupovat se zdravou dávkou nostalgie.