Recenze: Game & Watch: The Legend of Zelda

Vraťte se v čase a vychutnejte si 35. výročí jedné z nejoblíbenějších franšíz videoher s edicí Game & Watch: The Legend of Zelda. Tato malá, ale výkonná konzole, která představuje druhou iteraci v modernizované rodině systémů Game & Watch, přichází se třemi klasickými hrami ze série a nabízí více funkcí než edice Mario. Někdo by řekl, že je nebezpečné vydat se za dobrodružstvím sám, ale ve třech? No, proto nám Zelda říká, abychom zkusili sílu, dokonce i v kapesní formě.

Existuje mnoho způsobů, jak se dozvědět o dlouhé a bohaté historii Zeldy. Mezi hraním na původních konzolích, ponořením se do Virtual Console nebo prostřednictvím členství Nintendo Switch Online je těžké uvěřit, že milovaná franšíza již dosáhla 35 let – ano, cítíme to také. Ale s radostí můžeme oznámit, že Zelda Game & Watch dokáže nabídnout další způsob, jak se vrátit ke skvostům, které pomohly udělat The Legend of Zelda tak nezapomenutelnou. Vzhledově je konzole do značné míry podobná Mario Game & Watch vydané minulý rok, ale jsou zde patrná a příjemná vylepšení.

Poskytovaná podpora je trochu chatrná, ale svou práci zvládne.

Když se podíváme na samotný systém, varianta Zelda sdílí stejnou kvalitu sestavení a hmotnost jako iterace Mario a stále ji budete nabíjet pomocí kabelu USB-C, který je součástí balení. Při plném nabití můžete očekávat šest až osm hodin přehrávání – o něco méně, pokud jste jas a hlasitost nastavili na maximum. Namísto červeného pouzdra máme k dispozici zářivě zelenou skořápku, která udělá dojem, ať už je ve vašich rukou nebo schovaná v přiloženém kartonovém držáku. Stejně jako u Mario Game & Watch zde není žádný stojánek. Je zde však kartonová podložka, která je součástí dodávky, a přestože je trochu chatrná, stále vypadá fantasticky, když je umístěna na polici.

Na konzole jsou přidána tlačítka Start a Select, což má za následek, že gumové vstupy A a B jsou umístěny níže napravo od Mario Game & Watch. I když toto přeuspořádání nezpůsobilo žádné problémy, je škoda, že totéž nelze říci o D-Padu, protože zůstává umístěn poblíž spodního okraje systému. Není to kompromis, ale bylo by hezké to trochu zvýšit. Nicméně jemné cvaknutí je skutečným potěšením pro smysly a reaguje pozoruhodně dobře, což znamená, že je pohodlné hrát po dlouhou dobu. Otočte hru a hlídejte, když je zapnutá, a všimnete si, že byla zahrnuta osvětlená Triforce; úhledný a nečekaný dotek, který dotváří celou studnu. To je rozhodně něco, čeho bychom rádi viděli více u budoucích tematických vydání.

Když už jsme u těch zábavných funkcí, systém nabízí hráčům šest různých her nebo režimů. The Legend of Zelda, Zelda II: The Adventure of Link a oblíbené fanoušky The Legend of Zelda: Link's Awakening jsou snadno dostupné stisknutím tlačítka „Play“, přičemž každý titul má také své vlastní soubory pro ukládání. Existuje také několik tajemství, která je třeba odhalit, jako je hraní v tvrdém režimu, který lze odemknout stisknutím určitých tlačítek nebo ponecháním systému nečinného, ​​takže se na obrazovce zobrazí klasická umělecká díla Zeldy. Přepínání mezi hrami bylo rychlé a snadné, takže bylo ideální pro pokračování tam, kde jste skončili, podobně jako funkce „Rychlé pokračování“ na Xbox X | S. Z hlediska výkonu je emulace provedena skvěle, bez kompromisů v kvalitě obrazu nebo vstupu ovladače. Každá hra a režim fungují hladce a je tu také možnost přepnout na standardní poměr stran v Link's Awakening, abyste pomohli nasát nostalgii. Přepínání mezi dvěma poměry obrazovky znamenalo, že možnost větší obrazovky byla lepší vzhledem k malé obrazovce. Naštěstí je LCD obrazovka jasná a ostrá, stejně jako kvalita zvuku.

Při porovnání systémů Mario a Zelda vedle sebe to vypadá, že zde byla použita stejná obrazovka. Pokud tedy vlastníte Mario Game & Watch, budete vědět, co můžete očekávat. Natočte jej na nejvyšší nastavení a jas byl nepochybně docela oslnivý. Od retro zelené a nezaměnitelné černé z Game Boy's Zelda: Link's Awakening až po nápadnou barevnou paletu Zeldy II, obrazovka velmi dobře prezentuje každou hru a režim. Jistě, 2,5palcový LCD displej se může na první pohled zdát malinký, ale snadno vklouzne do kapsy nebo se snadno posadí na noční stolek. Je prostě skvělé hrát, když máte pár volných chvil, protože je snadné pokračovat tam, kde jste skončili.

Další vychytávkou je klasická hra Vermin mole mlácení, která je rovněž součástí balení. Má tři možnosti obtížnosti s nejtěžším režimem „C“, který lze odemknout, pokud podržíte tlačítko A po dobu pěti sekund, což přináší výhody hráčům, kteří hledají těžší výzvu. Na rozdíl od loňské varianty Mario a místo toho, aby hrál roli slavného Mr Game & Watch, je ovladatelnou postavou náš zeleně oděný časový hrdina Link. Přidání rupie při zasažení krtka by bylo třešničkou na dortu, ale tato drobná úprava designu sedí systému tak dobře, že z něj čiší kouzlo z každého rohu.

Další výrazná změna je součástí funkce Hodiny. Zde můžete ovládat mini Link, který se pohybuje za velkými čísly na obrazovce. Podržte A po dobu pěti sekund a zvuk tikání se také vymění s hudbou Zelda. Je zábavné si s ním hrát, ale slouží pouze k zaměstnávání vašich rukou. Šestá funkce – časovač hry – vám umožňuje nastavit konkrétní dobu trvání, abyste porazili nepřátele nechvalně známého titulu Zelda II. Je kupodivu uspokojující získat nejvyšší skóre a pěkně završit tento sentimentální sortiment režimů.

Za zmínku stojí možnost změnit jazyk tří her. Původní Zelda a Zelda II nabízejí jazykové možnosti japonštiny, což vede k několika překvapením peut zpočátku bez povšimnutí. Přepnutí na japonštinu u původního názvu The Legend of Zelda znamená, že na některých místech získáte bohatší zvuk. Je to proto, že původní hra byla vydána na japonském systému Famicom. Vylepšené hardwarové specifikace Famicom umožnily vývojářům používat vylepšené zvuky oproti NES. Zelda II však také vidí, že se mírně mění zvuky dialogů. Nastavení se nezastaví ani u zvuku. Japonská verze hry obsahuje různé modely postav a obrazovky, které potěší fanoušky, kteří dbají na detaily. Jsou to tyto malé vychytávky, které podtrhují přitažlivost tohoto roztomilého kapesního systému.

Za doporučenou maloobchodní cenu 49,99 $ / 44,99 GBP je edice Game & Watch: The Legend of Zelda fantastickým kusem hardwaru Nintendo. Se třemi nabízenými hrami a jednoduchými, ale zábavnými herními režimy osloví vylepšení provedená v druhé kolekci Game & Watch fanoušky i sběratele Zeldy. Nemusí to být ten nejhezčí systém, který budete vlastnit, ale jeho jednoduchost má určité kouzlo, které je umocněno nádherným displejem, bohatými zvuky a přenositelností, díky čemuž je možné tyto klasiky znovu přehrávat.

Konečný verdikt: Doporučeno pro fanoušky franšízy Zelda, lidi, kteří milují sběratelské předměty Nintendo, nebo ty, kteří chtějí poprvé zažít kultovní hry Zelda.

Konzole Game & Watch: The Legend of Zelda poskytla My Nintendo News společnost Nintendo UK.