Recenze Streets of Rage 4: vzkříšený postranní rolovací beat-em up

Streets of Rage 4 drtí. Je v nejlepším, když házíte nohsledy po obrazovce, házíte dýmky na pankáče a útočíte na křivé policisty. Připadáte si jako sotva kontrolovaný chaos, když poskakujete po posetých ulicích, krysy utíkají a baddies popují šachty ve vašich čekajících pěstích. Nepřátelé tvrdě narazili na beton. Přicházejí s krizí.

Jeden po druhém praštíte hořící idioty do tváře a sledujete, jak blikají. Stále se vracejí. Je to radikální. Spravujete město spravedlností pomocí úderů a improvizovaných zbraní. Rozbité lahve, kladivo, špičatá baseballová pálka. Tohle je punk rock, do prdele s každým, kdo překáží.

Někdy je to blízké anarchii. Město se bouří a nejste jediní, kdo bojuje se zločinem. Policisté se houpají na gaunery uvnitř vyrabované policejní stanice a vy dva přerušíte létající botou k páteři. Ničíte uměleckou galerii, valíte arkádové stroje, sjíždíte a pletete se v kanálech, házíte hlupáky do zad letadla, usekáváte hlavu na rockovém koncertě. Není nic lepšího, než sejmout ze špinavého policajta zbraň a rozbít mu ji o hlavu, aby se pomstil.

Dostanete také zadek, ale to nevadí, protože se neustále válíte vpřed zleva doprava, zatímco pankáči vstávají, aby je někdo zbil. Každý úder se spojí s ostrou prasklinou. Je to zvukový dynamit, perkuse úderů a klišé doprovázená elektro soundtrackem od původních skladatelů. Streets of Rage 4 bije více než jedním způsobem jako MFer.

Samozřejmě se jedná o opakující se hru. Je to rytmus bočního posouvání. Zase je rok 1992. Už je nedělají takovými, mimo nabídky retro indie pixelů, protože pro ně téměř neexistuje publikum. Nebo žánr vymřel. Nebo lidé jen předpokládali, že pro ně není publikum. Ať už je důvod jakýkoli, Streets of Rage 4 odvádí skvělou práci při míchání starého a nového. Toto opakování je rytmus a je tak snadné do něj vklouznout a hrát, rychle se stane opojným.

streets-of-rage-4-7-1152x648-1

Nový umělecký styl je plynulý a vhodně komický. Nebojí se použít všechny barvy v poli Sharpie, ale zůstává věrný původní paletě z předchozích her Streets of Rage. Aktualizace designu postavy jim dodávají vizuální nádech. Nepokoje čelí jejich světelným štítům, Divě a jejímu elektrickému krajtu. Ten zadek s rukama v kapse vypadal nonšalantně, než vám skočil do tváře jako zlomyslný malý parchant. Motocyklové helmy Dayglo, hroty, biče a kožené bundy jsou jako výstřední rave. Je to sebevědomý styl, drzý teenager v nejlepších letech; v mládí hezký a arogantní.

Hratelnost se mezi postavami příliš neliší, ale vítaná znovuhratelnost je vítaná, ať už jde o zvyšování obtížnosti, zvyšování skóre, zlepšování hodnocení nebo hraní po boku přátel. Kooperativní hra zejména zvedá Streets of Rage, když žonglujete s nepřáteli a vrháte těla s opuštěním. Je to super snadné vyzvednout a pobavit se a je tu jen dost různých útoků, komb a speciálů, které vám umožní zvládnout hrstku taktik, když totální brutalita vyžaduje trochu jemnosti. Existuje několik výkyvů a nigglů, které kazí balíček, ale nic, co by vás opravdu naštvalo; zejména jedna postava vypadá, že to má díky automatickému ukotvení jednodušší než většina ostatních. Když jste chtěli sbírat jídlo, omylem hodíte zbraň. A šéf vyzbrojený Uzi, granáty a raketometem se zdá trochu nespravedlivý, ale nic z toho není nikdy nepřekonatelné.

streets-of-rage-4-2-1152x648-1

Streets of Rage 4 je skvělý anachronismus v roce 2020. Neměl by existovat a opravdu by neměl být tak dobrý. Ale kdo by se nechtěl přikrčit na kuřeti a slyšet disketu, než hodil meč na policajta, klekl motorkáři do pouta a spadl z výtahu. Je to hukot.

Lizardcube, Guard Crush a Dotemu odvedli tak precizní práci, že se téměř zdá, že je znovu důležité. Jako by žánr nikdy nezemřel. Je to triumf, díky kterému je arkáda perfektní v době, kdy jsou všechny arkády dlouho buldozery.

review_5_stars_vg247

Testovaná verze: PS4

S pozdravem na YouTube