Recenze: Running on Magic (Nintendo Switch)

runningonmagic4-jpg

Nemůžeš předběhnout smrt, že? Bylo by to sobecké (koneckonců musíte uvolnit místo pro mladé talenty). Ale mohli bychom jít alespoň dál, kdybychom měli přístup k malé magii? Jak jsme zjistili v Running on Magic, záleží téměř výhradně na vaší schopnosti načasovat vaše skoky.

Running on Magic je běžecká plošinovka, ve které se řítíte světem se smrtí v patách. Naštěstí Grim Reaper nespěchá, aby vás zpomalil. Ve skutečnosti vám pomůže na začátku tím, že vás po špatném pádu vrátí zpět k životu. Také vám dává možnost získávat a používat magii, abyste zůstali naživu. Fair je spravedlivý vůči tomuto drsnému, procedurálně generovanému světu a nechce, aby vám jeho ozdoby vzaly život příliš brzy.

Takže běžíš. Hra vás automaticky přesune na jednu ze čtyř dostupných rychlostí. Existuje pomalá převodovka pro začátečníky, která vám pomůže získat pocit, že máte schopnosti plošinovky, ale zjistil jsem, že ano aussi pomalý. Normální rychlost dává slušné tempo a nikdy jsem nezkoušel jet rychleji. Je to proto, že stejně jako v dnešním skutečném životě, vyhnout se smrti je dost těžké.

Running on Magic využívá procedurálně generované úrovně, aby bylo zajištěno, že nikdy nic nebude dvakrát stejné. Nemůžete si zapamatovat, kde budou monstra, záludné skoky a nebezpečí pro životní prostředí, takže pro zlepšení si stačí přečíst, co je před vámi, a rychle upravit své plány. Většina akcí je řešena načasováním vašich skoků a dostat se na správné místo. Přestože vás hra žene vpřed, můžete do určité míry zrychlit a couvat. Získáte tak nějaký čas na rozhodnutí, zda chcete například skákat mezi řadou nepřátel, nebo se nad nimi vznášet pomocí své magie. Magie se však rychle vyčerpává a není vždy snadné získat další (zejména na vyšších úrovních obtížnosti). Pokud ho tedy použijete k uhýbání nepřátel, možná vám nezbude žádný na skok, který se bez něj neobejde. Vaše úroveň dovedností určí, kolik zásahů dokážete přijmout, než to skončí. A když zemřete, je to zpátky na začátku úrovně bez možnosti předpovídat, jak to bude tentokrát vypadat.

Mechanika je jednoduchá a přesná. Ovládejte rychlost/směr své postavy levou pákou, skákejte tlačítkem A a rozbíjejte zem pomocí Y. Čím dále jdete, tím těžší je navigace. Výzva spočívá ve vaší schopnosti vyhnout se tomu, co musíte, a předběhnout to, co můžete, a nikdy ji nebrzdí ovládání, které vám připadá neohrabané nebo nespravedlivé.

Akce v Running on Magic je docela základní, ale doplňuje ji rozmarný smysl pro humor, který vás přenese. Grim Reaper je zobrazen jako trpělivý, ale poněkud vyčerpaný muž, nucený tolerovat vaši houževnatost. Hudba a pixelová grafika jsou jasné a veselé a animace je plynulá.

Vaše postava se pohybuje jako na jednokolce, což dává hře chaotický pocit čekání na srážku, zejména při nastavení vyšší rychlosti.

Celý balíček jde pěkně dohromady, ale Running on Magic nikdy neaspiruje na víc než na rychlý zabiják času. Existuje pouze pět úrovní, kterými musíte projít, takže byste ji měli být schopni rychle projít. Čtyři nastavení dovedností mohou hru prodloužit, ale nenašel jsem žádnou motivaci se k nim vracet ani s procedurálně generovanými úrovněmi. Za pouhých 5 dolarů si fanoušci runner rig rozhodně přijdou na své, ale toto není hra, která ve vaší knihovně zůstane dlouho.