Recenze: Bravery and Greed (Nintendo Switch)

statečnost-a-chamtivost-nintendo-switch-hrdina-jpg

Bravery and Greed je akční dobrodružná hra pro Nintendo Switch. Obsahuje řadu hrdinů inspirovaných fantazií, hordy nemrtvých padouchů a řadu jeskyní k prozkoumání a vyloupení. Zkrátka je to další roguelike. Ano, na výběr je spousta roguelikes a vyčnívat z davu vyžaduje hodně. Naštěstí Bravery and Greed dělá hodně, aby upoutal vaši pozornost.

Předpoklad je jednoduchý; vyberte si svou postavu a cestujte pěti světy, abyste rabovali a drancovali co nejvíce. Můžete hrát s různými typy fantazie, včetně bojovníka s mečem, zloděje a kouzelníka. Můžete si také vybrat barvu svého oblečení, což je užitečné pro odlišení v režimu pro více hráčů.

Statečnost a chamtivost - Nintendo Switch - obrazovka 2

Akce se odehrává v jeskyních posetých poklady a nepřáteli. Hraní působí jako mix plošinovek a rvačky, se složitými pastmi a spoustou uspokojivých bojů. Každá oblast vypadá skvěle a obsahuje retro grafiku založenou na pixelech s detailními skřítky a pozadím. K dispozici je několik pěkných nastavení pro přizpůsobení vašeho zážitku, jako je přepínání mezi pixelovanou nebo hladkou grafikou a deaktivace krve.

Stejně jako u každého roguelike jsou běhy procedurálně generovány, což znamená, že stejnou mapu neuvidíte dvakrát. Obecně nejsem příznivcem tohoto stylu hry, ale úrovně jsou tak velké a roztahané, že není hned vidět, že hrajete jinou verzi než tu předchozí. Vypadá to také dobře; některé náhodné prohledávače dungeonů se mohou spustit, když se oblasti nespojí správně, a donutí vás vrátit se a najít jinou cestu. Tady tomu tak není. Objevování skrytých chodeb za účelem nalezení pokladu je odměňující, s úrovněmi, které vypadají, jako by byly navrženy správně. O to je to příjemnější.

Statečnost a chamtivost - Nintendo Switch - obrazovka 1

Nepřátelé jsou houževnatí a různí, od kostlivých válečníků po obří pijavice. Je super uspokojující závodit mezi hordami skřetů nebo chrličů, abyste získali zlato a další odměny. Dochází také k soubojům s bossy a tito drsní nepřátelé poskytují pocit úspěchu, když je konečně porazíte. Líbí se mi také zahrnutí objevných zvířecích a lidských společníků, kteří vám po záchraně asistují na vaší cestě.

Po smrti si necháte své zlato, což přispívá k tomu, čemu se říká metr chamtivosti. Čím více vyhrajete, tím více se vám odemkne pro vaše další dobrodružství. Smrt není zcela trvalá; ano, po smrti budete muset restartovat, ale můžete restartovat z jakékoli dobyté úrovně. Můžete si také vybavit sběratelské karty, které vám pomohou při dalším běhu. Ty ovlivňují množství nasbíraného zlata, výši způsobeného poškození nebo vaše zdraví. Čím více pokladů nasbíráte, tím více můžete postupovat.

Statečnost a chamtivost - Nintendo Switch - obrazovka 3

Bravery and Greed je zábavné zvednout a hrát v krátkých dávkách. S přáteli je to ještě zábavnější. Bravery and Greed umožňuje čtyřem hráčům zapojit se do boje, i když bych raději viděl mechaniku drop-in, drop-out. Jak to vypadá, budete muset být všichni přítomni na začátku závodu. K dispozici je také online režim, takže nepotřebujete, aby s vámi byli fyzicky přátelé. Je to fantastické zařazení, i když jsem se snažil najít místnost na hraní. Je to škoda, protože by to byla zábava vyzkoušet.

Celkově je Bravery and Greed krásný roguelike s prvky platformingu a rvačky. Postavy jsou skvělé, souboje uspokojující a úrovně mají správnou délku a obtížnost, aby vybízely k opětovnému hraní.