Recenze: Bear & Breakfast (Nintendo Switch)

bear_main-1-webp

Bear and Breakfast je hra, kterou sleduji už nějakou dobu. Jeho vizuální styl a hratelnost si mě okamžitě získaly, když jsem viděl první trailer. Jeho mix Animal Crossing a Stardew Valley byl obrovským lákadlem, protože jsem velkým fanouškem obou. Jak se blížil start, byl jsem nadšenější, ale obával jsem se, že hra nemůže splnit tak vysoké standardy. Měl jsem obrovskou radost, když jsem si konečně zahrál Bear and Breakfast a zjistil jsem, že to nejen splnilo tato očekávání, ale dokonce je překonalo. Není to jen úžasná hra, je to absolutně jedna z nejlepších manažerských her za poslední roky. Stručně řečeno, toto je hra, kterou si musíte stáhnout hned teď.

V Bear and Breakfast hrajete za medvěda Hanka. Po setkání s robotickým žralokem (ano, nezpochybňujte to) Hank a jeho přátelé vytvoří první penzion v lese. Vaším úkolem je udržovat toto zařízení v provozu, vše upgradovat a odemykat ještě více pokojů pro hosty. Měl jsem to štěstí, že jsem skočil do PC verze, když byla spuštěna v červenci a byla na ní přihlášena přes 60 hodin. Verze Switch byla už nějakou dobu jedním z mých nejočekávanějších vydání Switch, takže tady jsem a vracím se do medvědího světa Bear and Breakfast. Nebojte se, udělám, co bude v mých silách, abych se vyhnul dalším medvědím hříčkám (ačkoli vás mohu ujistit, že vám hra neslíbí to samé).

První velkou předností Bear and Breakfast je jeho styl. Vizuálně je vše na hře rozkošné. Od způsobu, jakým jsou postavy animovány a pohybují, až po celkový dojem ze hry, Bear and Breakfast působí jako kreslený film sobotního rána, jehož můžete být součástí. Pak je tu humor, který je na špičkové úrovni. Nikdy se nebere příliš vážně a je plné rozkošných slovních hříček a samozřejmě vtipů. Nakonec je tu hratelnost. Bear and Breakfast je v pohodě. Neexistuje žádný časovač, nic, co by vás vystresovalo, a to ani vzdáleně. Je to relaxační zážitek z výroby nábytku a pokojů pro váš penzion a děláte to po svém.

Hratelnost je pro mě další vynikající funkcí. Hra vám přímo neříká, co musíte udělat, abyste svůj penzion vylepšili. Také vás netrestá za vaše rozhodnutí. Možná dnes nechcete spravovat každý pokoj samostatně a místo toho byste chtěli strávit den shromažďováním zdrojů v lese. Bear and Breakfast je s tím naprosto v pořádku a poskytuje vám zcela klidný zážitek. Jeho síla však spočívá v jeho manažerské hratelnosti.

Zpočátku se systémy zdají velmi jednoduché. Můžete si postavit pokoj a umístit do něj nábytek a každou noc nebo dvě si vybrat hosta, který tam zůstane. Postupem času odemykáte další a další sloty, což znamená, že přijíždí stále více hostů. Čím více hostů máte, tím více požadují od vaší lokality, abyste získali skvělou recenzi a odměny. To pak odemkne více věcí, které můžete dělat v každém místě. Takže možná vaše první nocleh se snídaní byl jen o tom, aby lidé spali v pohodlné posteli, ale později budete muset začít vařit jídla, vytápět celou budovu, poskytnout jim skvělé hygienické možnosti, postavit bar, postavit arkády, provozovat muzeum atd. Během postupu se přidává poměrně dost věcí, takže máte opravdu pocit, že máte nad každým místem větší kontrolu.

Kromě toho existují možnosti, jak „opravit“ lesy, ve kterých žijete. Nebudu spoilovat žádnou část příběhu, ale řekněme, že se stala traumatická událost a je na vás, abyste lesu vrátili jeho zašlou slávu. Vaše úkoly mohou být jednoduché, jako je úklid trosek, nebo složitější, jako je obnova restaurace nebo přestavba mostů. To, že vás Bear and Breakfast nenutí do herního stylu, mě opravdu baví. Strávil jsem pár hodin blouděním po lese, opravoval věci, které nemají nic společného s mým penzionem, a hra mě za to odměňuje.

Systém odměn je další aspekt, který se mi líbí. Pokaždé, když se někdo ubytuje ve vašem penzionu, jste odměněni dvěma věcmi: recenzí a penězi. Recenze vám pomohou přilákat více zákazníků. Čím vyšší jsou recenze, tím lépe chtějí zákazníci zůstat. Peníze jsou přesně takové, jaké se zdají; od hostů dostanete peníze, které můžete použít na nákup nového nábytku nebo potravinových plánů nebo náhodných předmětů z obchodů. Bear and Breakfast vás skutečně vybízí k tomu, abyste šli nad rámec toho, co by zákazník mohl požadovat, protože odměny se také dramaticky zvyšují. Řekněme, že mám hosta, který chce pokoj s určitou úrovní pohodlí a výzdoby. Tím, že zákazník bude mít pokoj s větším komfortem a výzdobou, než očekávali, zaplatí za pobyt v něm ještě více peněz. Pomáhá vám posouvat se vpřed tím, že udržuje vaše pokoje pro hosty tak modernizované, jak je to jen možné, a zároveň vás nutí přemýšlet o tom, kterého hosta chcete ve svém pokoji pro hosty ubytovat.

V nabídce je také spousta obsahu. Spolu s odemknutím spousty lokací pro penziony je k prozkoumání několik lesních lokací. Sahá od místa na majáku/pláži přes zasněžené zimní hory až po temné, tajemné lesy. Je toho hodně k prozkoumání a každé místo má odlišné atributy, které u ostatních nenajdete. Tajemné lesy obsahují určité květiny, které musíte natrhat, abyste odemkli konkrétní questy. Zasněžené hory mohou být místem, kde si postavíte skleník, což je jediný způsob, jak vypěstovat určité ovoce nezbytné pro úspěch vašeho penzionu.

Navíc je tu celý kuchařský aspekt hry. V určitém okamžiku se naučíte vařit jídla a můžete zvládnout více jídel odemknutím nebo zakoupením receptů. To je důležité, protože vaši hosté od vás brzy budou vyžadovat prestižnější jídlo, takže tento talíř nakrájených jablek nebude stačit. Je opravdu působivé, co všechno si můžete odemknout za jídla, protože to jsou komplikovaná jídla, která ani já nevím, jak v reálném životě. Je nesmírně působivé, že se to medvěd Hank dokáže tak rychle naučit. Toto je jen další aspekt Bear and Breakfast, který vyniká a přidává do vašeho zážitku další úroveň správy a zábavy. Takže se nebojte, vaším úkolem nebude jen umístit postele a skříně do místnosti a vypnout ji. Příprava suflé pro vaše hosty každý večer bude nyní vyžadovat vaši pozornost.

Jak je to tedy s verzí pro Nintendo Switch? S radostí mohu říci, že verze Switch je skvělá, s jedním menším problémem. Za prvé, hra vypadá a běží skvěle na Nintendo Switch. Vzhledem k tomu, že jsem tuto hru dříve hrál na PC, byl jsem velmi nadšený, že jsem ji mohl vyzkoušet v ručním režimu na Switch a zjistil jsem, že je to můj oblíbený způsob hraní. Nezaznamenal jsem žádné problémy s výkonem, kromě případů, kdy se hra automaticky ukládala po každé noci a na půl sekundy zamrzla (to bylo také v PC verzi). V žádném případě to není zásadní problém, ale je tam. Jediným menším problémem, na který je třeba upozornit, je schéma ovládání na Switch. Ovládání postav a shromažďování zdrojů je super snadné; Správa inventáře nebo budování věcí je trochu složitější. To je zcela běžné u počítačových her přicházejících na Switch, protože na ovladači Switch je méně tlačítek, a proto je potřeba více mapovat věci na stejné tlačítko. Není to problém, který by lámal hru, ale je to něco, co trvá trochu času, než se na to přijde. S ovládacím schématem jsem se konečně zorientoval asi po dvou až třech hodinách. Takže si uvědomte, že pokud si vezmete Switch verzi, čeká vás trochu křivka učení, jak hru ovládat.

Navzdory tomuto problému Bear and Breakfast vyniká jako jedna z mých nejoblíbenějších her roku. Jeho vizuální styl je okamžitě přitažlivý a jeho hratelnost je téměř bezchybná. Je to odpočinková hra, která chce, abyste se cítili uvolněně při mikrosprávě vlastních pokojů pro hosty. Hra má skvělý systém odměn a existuje spousta odemykatelných položek, které vás udrží ve hře celé hodiny. Hra na Nintendo Switch je velmi dobře zpracovaná, a to i přes ovládací schéma, na které je potřeba si trochu zvyknout. Bear and Breakfast se na nástupišti vedle Animal Crossing a Stardew Valley cítí jako doma. Bear and Breakfast dokázal být tak úžasný, že se dostal na první místo v mém seznamu uchazečů o hru roku. Udělejte si laskavost a kupte si tuto hru. Je to naprosto úžasný titul, který je potřeba hrát ještě pěkně dlouho (omlouvám se, nemohl jsem odolat). Jak by řekl Hank,Schvalujte zvuky medvědů. "