Kolekce Chronicle of Command & Conquer Remastered

Mnoho mých poznámek k vydání pro kolekci Remastered Command & Conquer je napsáno velkými písmeny. Dobrá vzrušená velká písmena.

Už jsem se uklidnil, ale zde je několik hlavních příkladů, které byly vyčištěny pro zveřejnění: „To je dobré, začíná to moderní, fanouškovskou verzí stylizovaného instalačního programu originálu“; “Ach můj, znovu nahraná hudba je perfektní – jednejte podle instinktu tím, že přehodíte úlomky”; a "Golly, zapomněl jsem, jak moc miluji zvuk nabíjejícího se obelisku."

Řeknu to úplně nahoře: pokud jste hráli a milovali jste původní Command & Conquer a Red Alert, jako jsem to dělal já, je to jediné, co chcete, aby to bylo. Získáte obě hry se všemi jejich rozšířeními a navíc konzolové mise, které se na PC nikdy nedostaly. Jsou to čtyři kampaně, každá po zhruba deseti hodinách, minikampaně Tajný zábavní park a Obří mravenec plus 34 samostatných misí pro Red Alert a 25 pro C&C, které nabízejí těžké výzvy – Under Siege si pamatuji velmi dobře. C & C's Covert Operace – nebo jsou prostě zábavné: Monster Tank Madness z Red Alert's Aftermath vám nabízí přeprogramování RC supertanků vybavených křižníky.

Spusťte režim Skirmish pro vlastní vs AI, hry pro více hráčů s moderní infrastrukturou a editor map a podporu modů, to vše v jednom praktickém balíčku na Steamu nebo Originu a je to obrovský kus obsahu. A nyní, když EA zveřejnilo zdrojový kód, neexistuje prakticky žádný limit na kvalitu těchto modů.

Remasterovaná grafika v rozlišení 4K odvádí skvělou práci při přidávání detailů do jednotek a struktur, které znáte a máte rádi, aniž by byla ohrožena jejich duše. Mnoho vozidel bylo v originále rozmazaných, ale tanky, Hummvee a spojenecké lodě jsou nyní rozpoznatelné, jak by měly být. Sovětští útoční psi mají červené oči a zlo a přitom jsou stále rozkošní. Některé animace pohybu pěchoty vypadají trochu zvláštně - granátníci vypadají, jako by se točili v klipu - ale i tyhle zvláštnosti jsou roztomilejší než nudné. A hej, pokud dáváte přednost klasickému vzhledu, můžete stisknout mezerník a plynule se vrátit do 90. let, jak jsem to často dělal pro srovnání.

Průběh kampaně odemyká dosud neviděné archivní záběry živé kinematografie her natočené pod vedením Joea Kucana. Je tu pár pěkných momentů, jako Kucan – který, připomeňme, hraje Kanea, zlého megalomana za Bratrstvem Nod – žvatlání „štěk štěk štěkej! Kůra kůra kůra! simulovat dav reportérů, kteří zpovídají generála Shepparda Erica Martina. Tyto bonusové scény mohou dokonce rozšířit vaše chápání původních her – například teď už vím, co se velitel Carter pokoušel vůbec poprvé říct ve své zakódované instruktáži pro GDI 06 (slavná mise Commando).

EA a Petroglyph provedly tyto cutscény prostřednictvím upscaleru umělé inteligence, aby je převedly na moderní rozlišení a snímkové frekvence. Výsledky jsou smíšené. Na instruktážích GDI je trochu woozy vazelínový syndrom čoček, ale Nod's si vede docela dobře. Videa Red Alert si vedou méně dobře, vypadají měkce a zrnitě, ale stále odvádějí svou práci.

Jsem velkým fanouškem vynikajících remasterů Microsoft Age of Empires, ale EA a Petroglyph šly ještě dál. Úsilí, které vložili do vytváření hodnoty v tomto remasteru při každé příležitosti, je hmatatelné a chvályhodné. Zahanbuje Warcraft III: Reforged. Jen těžko si umím představit, co by si více fanoušků originálu mohlo přát.

Více takto: check nejlepší klasické počítačové hry

Ale musíme diskutovat o hrách samotných, a i když jsem se těšil na návrat k zážitkům, které podnítily mou lásku ke strategickému žánru v tak skvělém novém balíčku, bolestnou pravdou je, že se drží hůř než Age of. Empires II nebo Warcraft III. To platí zejména pro Command & Conquer.

Když jsem hrál staré kampaně, vybuchla řada známých bolestí a bolestí, které paměť přešla. Jednotky pomalu reagují na rozkazy, na okamžik se odkloní od své dosavadní cesty, jako by se jim zdráhalo změnit směr, což bolí, když je rozdíl mezi tím, jestli je vyhoní obelisk, nebo ne. Pro moderní hráče MOBA zvyklé takto klikat to zachrání deštný prales a přiměje jejich šampiona okamžitě reagovat na každý příkaz, bude to mučení.

Darováním neustálého pramínek zdrojů z několika levných dělnických jednotek Warcraft a Age of Empires napravily sběrný model C&C, ve kterém drahé kombajny pomalu naplňují velkou zásobárnu peněz a odhazují je na skládku (v Red Alert je vypouštění okamžité, zatímco v C&C to chvíli trvá - předpokládám, že řidič bere protokol). Jak budete budovat svou armádu, brzy spálíte své poslední vrakoviště (nechejte dveře otevřené), což bude mít za následek dlouhé prostoje, kdy nebudete moct dělat, dokud se váš kombajn nevrátí na základnu.

Když už mluvíme o reaperech, jsou to nechvalně proslulí hlavní představitelé hloupého výzkumu C&C. Zde je další z mých poznámek k recenzi: „moje dva kombajny pravidelně uvíznout na stejném jediném mostě k poli Tiberium a chtít plakat“; nebo "jsou příliš hloupí na to, aby si našli cestu do stejné rafinerie, kterou sdílím obě, než abych stavěl druhou za dalších 600, protože jsem levný." Všechny jednotky se pokusí zvolit nejpřímější cestu, aby dokončily příkaz k přesunu, i když je nakonec dovede k útesu, místo aby plánovaly cestu, která vyhýbá útes – nemluvě o čekající Teslově cívce.

Nedostatek přilnavosti je dalším běžným tématem, které by bylo v 90. letech považováno za součást výzvy, ale moderní cítění by si představovalo design nepřátelský k hráčům. Jak již bylo řečeno, brífink mise pro GDI 06 vám neposkytne žádné informace, podle kterých byste mohli jednat, ani mapa strategie, když máte na výběr, na která místa zaútočit. Mise často obsahují strukturální problémy, které se zdají trestuhodné a obtloustlé a musí být vyřešeny metodou pokusů a omylů.

A přesto, přes to všechno, podivný záblesk geniality od vývojáře a předchůdce Petroglyph Westwood Studios stále prosvítá herními systémy, karetním nábytkem a designovými konvencemi, které jsou podle dnešních standardů opotřebované. Kampaňské mise jsou nekonečně rozmanité a zůstávají svěží až do konce. Nepřátelští vojáci jsou chytře rozmístěni za stromy a jako kamufláž používají zeměpis na úrovni. Tyto strukturální výzvy mají vždy řešení, skryté s velkou mazaností v těchto jednoduchých mapách, a je vždy potěšením je objevovat. Například rychle spálím své řídké Tiberium v ​​závěrečné GDI misi a nechám mě bez dechu a frustraci, dokud nebudu špehovat šest špatně bráněných skladovacích sil Nod. Posadil jsem pět inženýrů do APC, provedl jsem odvážný nájezd, abych je zajal a jejich obsah, a mám tolik peněz, které potřebuji na vybudování vlastních sil.

Nezbytnost je matkou vynálezu, jak se říká, a tyto hry jsou toho důkazem. Je úžasné, že Westwood dokázal udělat tolik s tak málem. To znamená, že došlo k výraznému nárůstu kvality a ambicí C&C v Red Alert. Přidání námořních jednotek, vnitřních map a některých základních skriptovacích událostí umožňuje ještě kreativnější návrhy misí a více leteckých jednotek a mapových sil – jako jsou špionážní letadla a výsadkáři – dávají představu o rozsahu a měřítku, které C&C postrádá. . Jednotky působí o něco méně hloupě a došlo k několika vylepšením kvality života, jako jsou tyto kombajny s rychlým vykládáním, které vyrovnávají některé frustrace C & C.

Vignette YouTube

Ale pro fanoušky originálu nostalgie ty frustrace stejně zmírní: i když jsem nadával na své stupidní kombajny, dělal jsem to s poloúsměvem na tváři. Všechno, na co se podíváte zpět, je stále tady: Vždy je skvělé dostat do rukou třpytivé hračky C&C, jako jsou mamutí tanky, křižníky a super zbraně, i když některé jsou neuvěřitelně neúčinné ve srovnání s jejich humbukem v cutscénách: Spojenečtí generálové vydělávají hodně hluku na železné oponě, ale udělat jedinou jednotku nezranitelnou na 45 sekund prostě není velký problém.