Recenze: Sail Forth (Nintendo Switch)

sail-forth-nintendo-switch-hrdina-jpg

Sail Forth je procedurálně generovaný titul pro jachting v otevřeném světě pro Nintendo Switch. Ve hře se plavíte po širém moři, hledáte poklady, bojujete s piráty, chytáte ryby a zachraňujete svět. Určitě má co nabídnout, ale jak dalece se trefuje?

Pojďme se toho zbavit; Sail Forth vypadá jako a balíček jako The Legend of Zelda: The Wind Waker. Nejde jen o to, že se jedná o vodní výlet; vizuální styl využívá cel-stínovanou grafiku, která silně připomíná Linkovu klasickou námořní plavbu. Vzhledem ke kráse tohoto konkrétního dobrodružství je to srovnání, které je pro Sail Forth výhodné. Je to jako vzít námořní složku Wind Waker a udělat z ní celou hru, samozřejmě mínus Link.

Sail Forth – Nintendo Switch – obrazovka 3

Místo toho je naší hlavní postavou někdo jménem Captain Toot. Tento kreslený šermíř na své cestě narazí na různé další nezbedy. Někteří se připojují k jeho posádce, zatímco jiní mu pomáhají nebo přijímají jeho pomoc. Tyto vedlejší úkoly poskytují roztomilou kvalitu, aby vás zapojily do světa.

Co se týče hratelnosti, celá seance se odehrává na vaší lodi; nejsou zde žádné pozemské lumpárny. Dny na moři trávíte plavbou mezi ostrovy, abyste se setkali se zajímavými postavami a plnili úkoly, zatímco budete odrážet nepřátele a budovat svou flotilu. Je tu také základní příběh, který je třeba odhalit, zahrnující křišťálové střepy a světlomety. Nebudu zde ale kazit záhadu.

Jedním z nejzábavnějších aspektů tohoto titulu je stavba lodí. Pokaždé, když zachráníte trosky nebo porazíte otravné piráty, získáte prkna. Tyto dřevěné předměty slouží jako platidlo, když upgradujete svou loď a dokonce přidáte další lodě do své flotily. Svou loď můžete pojmenovat, ozdobit a upravit si zbraně, abyste si přizpůsobili zážitek.

Sail Forth – Nintendo Switch – obrazovka 1

Tyto zbraně budete potřebovat k odrazení pirátů, kteří útočí náhodně a vehementně. Na střelbu je potřeba si trochu zvyknout, zvláště při plavbě po ostrovech ve snaze nenajet na mělčinu. To se mi stalo několikrát, ale rychle se objevíš poblíž. Cítil jsem se však trochu trapně. Samotné zbraně mají statistiky, včetně doby nabíjení a způsobeného poškození, takže jejich vylepšení je také důležité.

Již na začátku jsem zmínil, že se jedná o procedurálně generovanou adventuru. To znamená, že váš výlet po moři se bude lišit od všech ostatních. Vaše dobrodružství se odvíjí přes místa, která objevíte na mapě. Je tam spousta zpětných stop, takže navigace mezi nimi je trochu oříšek. Naštěstí jsou zahrnuty možnosti rychlého cestování, které šetří čas. I když to z velké části funguje dobře, aplikuje se nekonzistentně. Někdy prostě musíte dlouho navigovat určitým směrem, abyste se dostali, kam jdete, což může být trochu frustrující.

Mezi další skvělé doplňky patří jednoduchý rybářský mechanik a fotoaparát. Líbilo se mi chytat všechny druhy ryb, i když je to trochu založené na štěstí - musíte překročit správnou část oceánu, abyste tam byli motivováni k rybolovu. A své úlovky můžete z nějakého důvodu vidět pouze v příslušném obchodě; ocenil bych pěkný palubní katalog. Použití fotoaparátu je zábavné a umožňuje různé úhly a zoomy pro získání správného záběru. Kupující fotografie může být s vaším uměním trochu vybíravý, takže je nejlepší pořídit více fotografií stejného předmětu, aby to bylo správně. Něco jako skutečný život, opravdu.

Graficky je Sail Forth pěkně vidět. Srovnání Wind Waker stranou, rozlehlá moře jsou nádherná, s vlnícími se vlnami, které vyžadují pečlivou navigaci, aby se nepřevrátily. Dokonce můžete zahlédnout stíny tvorů pod vodou. Hudba je také fantastická, s jemnými melodiemi doprovázejícími vaši plavbu po moři, aby vytvořily relaxační atmosféru. Některé události spouští dramatičtější hudbu, například když jste napadeni. Funguje to dobře ve shodě s grafikou pro zlepšení celkové nálady.

Sail Forth – Nintendo Switch – obrazovka 2

V jednu chvíli jsem narazil na podivný problém, když jsem hru ukončil a později jsem ji restartoval, jen abych ztratil značné množství postupu. Existuje funkce automatického ukládání, takže nevím, co se stalo. To se nikdy jindy nestalo, ale bylo trochu frustrující, když jsem musel znovu hrát nějaké body. Jediným dalším problémem, kterého jsem si všiml, byl čas od času mírný pokles snímkové frekvence, zejména při pohybu nahoru a dolů na větších vlnách. Bylo to znát, i když mi to zážitek nezkazilo.

Celkově je Sail Forth odpočinkovou hrou plnou zajímavých postav. Vypadá to krásně a hraje se dobře, i přes drobné problémy. Pokud máte rádi mořskou stranu Wind Waker, je pravděpodobné, že si tento oceánský výlet užijete.