Recenze: Fire Emblem: Engage (Nintendo Switch)

fireemmblemengage-splash-jpg

Fire Emblem: Engage je nejlepší hrou Fire Emblem za poslední roky; přinejmenším od doby, kdy Radiant Dawn vyšel na Wii v roce 2007. Říkám to však jako někdo, kdo má rád tahové bojové hry. Pokud dáváte přednost tomu, aby se vaše taktické strategie více spoléhaly na „vysílání“ vojáků a sdílení saun, pravděpodobně nebudete souhlasit.

A víš ty co? Je to naprosto přijatelné. Bylo zdokumentováno, že Fire Emblem byl na pokraji vyhynutí, dokud se znovu neprobudil s Awakening na 3DS. Zaměření na sociální aspekty hraní přineslo zcela novou fanouškovskou základnu a přivedlo franšízu k životu. Bylo to nutné, ale při hře Fire Emblem: Three Houses v roce 2019 to zašlo trochu příliš daleko. Na můj vkus byl jeho příběh a hratelnost příliš ořezaná opakujícími se školními aktivitami a z velké části nesouvisející.

Fire Emblem: Engage dělá...no, ne celých 180. Říkejme tomu 165. Zde se vývojáři rozhodli vytvořit hru, která se přímo zaměřuje na boj a jeho přípravu. Vaše city k Engage vyhrajete na bojových roštech. Se mnou vyhráli.

To je dobře, protože příběh není skvělý. Vaše postava, Alear, se probudí z 1 let dlouhého spánku, když se zlomí pečeť Fell Dragon (dlouhý spánek je vždy dělitelný 000 jako doba vaření v mikrovlnné troubě). Alear je božský drak a ona (nebo on, je to na tobě) musí vybudovat armádu, aby zastavila toho chlapa v tom, co chtějí Fell Dragons dělat znovu. Proč je nikdy nelze odpečetit a pomyslet si: "Víš, tentokrát bych se chtěl potápět."

Na své cestě k Fell Dragon se Alear utká s hrstkou charismatických padouchů a během 26 napsaných bitev narazí/naverbuje několik desítek spojenců. Děj jde tam, kde očekáváte, a nabízí několik překvapení. To však neznamená, že příběh nefunguje. Není to špatné, je to jen řídké; efektivní, aby vás vedl do bitvy. No, to a hledání výmluv, jak si dovolit „zapojit“ se do legendárních hrdinů z minulosti Fire Emblems.

Hlavním háčkem je, že Fell Dragon nelze porazit se svými standardními a obyčejnými hrdiny Elyos; Alear musí zavolat Emblémy. To se děje pomocí prstenů, které lze přiřadit libovolnému bojovníkovi dle vašeho výběru, a klíčovou součástí vylepšené hry je, jak/kdy je použít. Měli byste Ikeovy schopnosti využít například k úplnému přemožení tankové jednotky nebo ke kompenzaci nedostatků slabší povahy? A bez ohledu na to, co si vyberete, nemůžete neustále spoléhat na hrdiny. Zůstanou aktivní pouze několik kol a pak je třeba je dobít. Naštěstí jsou na bojišti oblasti, které proces dobíjení urychlují. Jejich plovoucí vzhled a nedostatek plné kontroly přiměje mnoho fanoušků, aby si zapamatovali Tokyo Mirage Sessions #FE, ale bez masek.

Díky aktuálně dostupným DLC je možné udělit více než tucet emblémů, každý s jedinečnými dovednostmi, které budou potřeba k dosažení vítězství, zejména na obtížnost Hard nebo vyšší. Před bitvou si můžete vyměnit prsteny a čím déle postava pracuje s konkrétním emblémem, tím více dovedností a buffů získá. Jakmile se naučíte dovednost emblému, máte možnost jej zdědit a ponechat si jej, i když s tímto emblémem nebudete pracovat. Má tedy smysl spárovat se se znakem, abyste získali konkrétní dovednost, i když se zdá, že spárování nedává smysl.

Samozřejmě nezůstávají pozadu ani ti, kteří se nezabývají emblémem; máte možnost zakoupit prsteny s odkazy na postavy z původní hry každého emblému prostřednictvím systému gacha, který lze přiřadit členům vaší party. Nepřicházejí s žádnými speciálními dovednostmi nebo efektními animacemi, ale poskytují statistické výhody. A hele, to je Nephenee!

To se většinou řeší na místě zvaném Somniel, plovoucím ostrově, kde si Alear a spol mohou mezi bitvami odpočinout. Je tu spousta práce, žádná z nich není tak ohromující jako školní aktivity ve Tří domech. Není to však tak užitečné. Existují různé aktivity na posílení vztahů se všemi. Existují cvičební minihry, které v bitvách poskytnou menší statistiky. Tuto nafouklou věc podobnou psovi můžete krmit, dokud vás nebude následovat. Můžete hrát online věci pro více hráčů za různé odměny. Můžete změnit oblečení, nechat si říct svou budoucnost, vyleštit všechny prsteny, jít si zaplavat a zdřímnout. Samozřejmě můžete i rybařit. Stále rybaří.

To vše je obvykle zbytečné, ale alespoň je to rychlé. Rychlé otočení předmětů a socializace zabere asi 10–15 minut, takže jste zpět v bitvách, ať už jde o potyčky o předměty zkušeností, paralogy o nové emblémy nebo o postup ve hře. Když jsem byl v polovině hry, Úplně jsem se vzdal sbírání předmětů a všech miniher. Nebylo by tomu tak, kdyby obsahovaly něco užitečnějšího, jako je metoda rychlého vylepšování postav jako v Path of Radiance a Radiant Dawn.

Goldmary rozumí tomu, co říkám.

Nejvíce se mi líbily segmenty po bitvě, kde můžete běhat po bitevním poli a mluvit se svými spoluhráči, sbírat předměty a adoptovat domácí mazlíčky (u Somniela samozřejmě, kde vám každé zvíře v poli dá předmět ). Po těžkém boji bylo uklidňující prozkoumávat bojiště a mluvit s bojovníky...i když někteří vyjádřili nelibost, že v poslední době nevidí žádnou akci. V budoucích hrách bych rád viděl věci Basic/Somniel vtlačeny do těchto segmentů.

Některé klasické prvky Fire Emblem jsou stále zde (nebo zpět) v Engage. Trojúhelník zbraní se vrací, ale spíše pro pauzový systém, kde můžete odzbrojit protivníky, aby nemohli oplatit pozdější útoky v tomto kole. Máte možnost permadeath, ale máte také možnost ustoupit krok za krokem, pokud někdo zemře, což dělá permadeath poměrně zbytečným (nemluvě o tom, že si můžete kdykoli uložit hru). Bitva). Někdy můžete naverbovat nepřátelské vojáky tak, že si s nimi na bojišti promluvíte.

A když už jsme u bojišť, grafika vypadá jako upgradované verze rozvržení Shadow Dragon, Path of Radiance a dalších. A co je důležitější, zdá se, že se více přemýšlelo o tom, jak karty řídí průběh boje. Většina z nich je docela chytrá, zvláště paralogové, a nikdy se neopakují. Na rozdíl od nejnovějších her Fire Emblem není výhra jen o nalákání nepřátel po páru a pomalém postupu směrem k bossovi. Tahoví stratégové by se měli bavit.

To je tedy klíč k úspěchu Fire Emblem: Engage. Důraz je kladen na boj, ne na vedlejší věci, a boj je výbuch. To znamená, že druhé díly (nebo více) budou méně náročné. Je smutné, že jste opustili Annu nebo jiné postavy příliš pozdě na to, aby byly použity? Opravte to ve své druhé nebo třetí hře na silnici. Po mém prvním spuštění jsem si vždy užil hraní FE her znovu na vyšší obtížnost s plně respektovaným permadeath. Od Shadow Dragon jsem k tomu nebyl nucen (nehledě na různé domy ve Třech domech), ale tady to určitě udělám.

Pokud se mnou nesouhlasíte a preferujete více socializace, je to úplně v pohodě. Očekávám, že další hra Fire Emblem se vrátí tímto způsobem. Pro nás dlouholeté fanoušky je ale příjemné vědět, že se nebudeme muset spoléhat na 15 let staré záznamy, aby nás mezi vydáními uklidnily.

No, pokud se konečně nedočkáme těch remasterů Path of Radiance a Radiant Dawn, po kterých hráči Nintenda žádali.