LOTRO Legendarium: Lord of the Rings Online Legendary Servers Review, o čtyři roky později

když Pán prstenů online vydal svůj první – a krátce poté i svůj druhý – Legendary Server v roce 2018, jednalo se o jeden z nejvíce vzrušujících vývojů, které se v MMORPG za poslední roky objevily. Zatímco ostatní MMO se v této době chvíli dívali na progresivní servery, bylo to poprvé, co se to stalo LOTTER přebalí svůj obrovský herní svět a rozdělí ho, jeden kus po druhém, na dav, který se pohybuje vpřed společně.

Od roku 2018 mají legendární servery za sebou dlouhou cestu. Došlo k extrémním návalům popularity, fúzím, odstávkám, novým souborům pravidel a dokonce se šeptalo o dalších, které přijdou. Ale když už jsme v těchto alternativních světech čtyři roky, řekl jsem si, že by se mohlo vyplatit podívat se na to, co Legendary Shards udělali pro hru a její komunitu – dobré, špatné a zvláštní.

Když byl Anor původně spuštěn, byla to epická událost LOTTER. Mnoho hráčů, včetně mě, bylo neuvěřitelně nadšeno myšlenkou serveru s načasovanou progresí, který by celé komunitě umožnil vytvářet nové postavy a procházet hrou stejným tempem (více či méně).

Brzy jsem si všiml dvou věcí: Za prvé, tento nový server přinesl hře velkou pozornost – a publicitu –. Poprvé za možná navždy, LOTTER byl na titulní stránce Twitche. Zadruhé, Anor se stal atraktivní možností pro lidi, kteří byli na živých serverech hodně pozadu (nebo nehráli vůbec), díky čemuž měli možnost vstoupit do přízemí se všemi.

Zpočátku byl Anor tak populární, že SSG – možná příliš rychle, místnost, místnost – spustil záložní server, aby zvládl přetečení. Thil pomohl zmírnit část tohoto demografického tlaku, ale od začátku každý viděl, že to byla chyba. Většina nových MMO a serverů má po týdnu nebo dvou pokles populace, a to platilo pro Anor, což znamená, že na konci prvního měsíce už Ithil nebyl vůbec potřeba. Ale teď na tomto úlomku byla malá populace, která byla ponechána většímu davu v Anoru.

Mnoho hráčů si myslelo, že SSG brzy sloučí servery nebo nabídne bezplatné převody, ale obě tyto věci se staly až v polovině roku 2021 (!), kdy bylo oznámeno uzavření Ithil. Podle mého názoru tak dlouhé čekání na sloučení nebo přenos nakonec poškodilo oba servery a popudilo některé hráče. Během stejného období SSG začala prodávat placené převody z Anor, pokud lidé chtěli vzít své postavy a skočit do živého světa.

V každém případě po prvním roce postupu v základní hře a prvních dvou rozšířeních nastává rutina odemykání a postupu. Tak to chodí se servery progrese: zpočátku jsou extrémně vzrušující, pak lidé odcházejí s novinkou, která mizí a zanechávají základní komunitu, o které doufáte, že je dostatečně velká, aby ospravedlnila existenci. pokračuje ze serveru. Je to určitý tlak, který je třeba vyvinout na komunitu, udržet si kritické množství nebo čelit konci svého serveru.

Protože Anor časem ztratil svůj zvláštní status, v červnu 2021 se k týmu připojila dvojice nových serverů. Zde jsme viděli, že SSG pokračuje v experimentování s legendárními nastaveními serverů. Kromě časové progrese, která byla přítomna na Anor a Ithil, by tyto nové úlomky měly různou míru postupu a volitelnou mechaniku obtížnosti, která by světu přidala další výzvu.

Tento experiment je dostatečně známý každému, kdo váhá EverQuest franšíza provozovaná mateřskou společností SSG Daybreak. Tyto MMO viděly na svých progresivních serverech mnoho různých variant pravidel, z nichž některé se ukázaly být populární a některé selhaly. A toho tlaku je trochu víc, protože pokud se nakonec ukáže, že chytrý obrat není tak chytrý, skončíte s mrtvým serverem a hráči, kteří vědí, že je jen otázkou času, kdy vaši trapnou chybu hodí do koše. .

Takže jsme měli příběh Shadowfax a Treebeard, což byl, myslím, projekt vědeckého veletrhu SSG, abychom zjistili, zda hráče více přitahuje rychlý nebo pomalý postup. Spoiler: Nebylo to první. Shadowfax byl od začátku do značné míry DOA a jsem opravdu překvapen, že stále funguje. Domnívám se, že je to tím, že server do roka dosáhne úrovně 140, po které jej studio může bez pocitu špatně vypnout.

Treebeard si vedl lépe, zejména proto, že působí jako ambasador, který vítá nové hráče v prostředí, které lze snadno dohnat. Není to super populární server, ale jeho základna je dobře zavedená.

Nicméně zpráva o uzavření Anoru v srpnu ke konci svého běhu (ale pravděpodobně proto, že jeho populace je malá) zafungovala jako kýbl ledové vody hozený do mého obličeje. Jedna věc, kterou jsme se o těchto legendárních světech dozvěděli, je, že je SSG považuje za jednorázové. Dočasný. Nebudou existovat donekonečna jako živé fragmenty; nabídnou část hry a poté, když je jejich mise splněna, zavřou a uvolní server pro novou část.

Ještě jsme neslyšeli o pokračování Legendary Worlds, i když SSG řekl, že se pracuje na plánech pro nové servery. Zajímají mě ty plány, přirozeně, a jsem zvědavý, jestli studio dokáže přijít s nějakými dalšími lákavými zvraty, aby přitáhlo davy. Ale kromě mého hlavního hrdiny Treebearda se začínám vyhýbat progresivním serverům jako konceptu kvůli jejich nestálosti a rychle rostoucí povaze.