Recenze: Deadcraft (Nintendo Switch) –

2022052716265300_s-jpg

Rostliny. Zombie. Nepřátelé od nepaměti, jak všichni víme. Ale otázka, kterou si Deadcraft dovoluje položit, je... co když rostliny o zombie?

Podivná směs farmaření a zabíjení nemrtvých, Deadcraft se odehrává po zombie apokalypse, kde musíte přežít tím, že se naučíte vyrábět nástroje a pěstovat jídlo. Máte také nedostatek spolehlivých podomácku vyrobených zbraní připravených kosit nepřátele živé i mrtvé. Poté sbíráte jejich mrtvoly, zasazujete je do země a oživujete jako svou legii zatracených.

TAK! Parcela! Jsi Reid, hybrid napůl člověka a napůl zombie, který byl vyhozen z archy. Tato obří, špinavá věž se nachází uprostřed pouštního pekla, obklopená mrchožrouty, slumy a samozřejmě zombiemi (zde nazývanými „zivvers“).

Přísaháš pomstu kádru, který ovládá Archu. Než ale začnete, musíte udělat spoustu questů pro lidi, které potkáte. To vám umožní odemknout nové zbraně a konstrukce, které vám umožní přístup do nových oblastí, kde musíte plnit úkoly pro lidi, což vám umožní odemknout nové zbraně a struktury a tak dále.

Hra má dvě části: boj a farmaření. V bitvě používáte zbraně na blízko/na dálku k likvidaci svých nepřátel, nebo se můžete rozhodnout aktivovat svou zombie povahu. Jejich zabitím získáte části těla, které můžete použít v receptech, pokud bojujete se zombiemi. Pokud bojujete s lidmi, získáte nejen vybavení, které můžete znovu použít, ale v závislosti na tom, jak je zabijete, můžete získat i části těl nebo celé mrtvoly, které můžete proměnit v zivverové přisluhovače. Zabijte je kulkami nebo tupými předměty, získáte tělo. Nasekejte je nožem nebo řekněme nadrozměrným tříčepelovým motorovým hubičem plevele, získáte kousky.

Když už mluvíme o coinech, ve hře je toho hodně ke sledování. Spolu se základním zdravím máte také výdrž, která určuje, kolik akcí můžete za den provést. Bojujte (ať už trefíte nebo ne), farmaříte a vyrábíte za každou cenu. Vyčerpejte se a začnete ztrácet zdraví. Ale je tu také aspekt přežití; musíte se živit a zvlášť hydratovat, jinak zemřete.

Kromě toho je Reidova lidsko-zombie povaha stále v pohybu. Lidstvo mu například umožňuje bránit se a podnikat craftingové akce, ale jeho zombie povaha mu dává bonusy k útokům a umožňuje mu používat jeho útoky Z. Ty způsobují mnoho poškození, ale také vysávají jeho vlastní sílu. Použijte veškerou svou zombie sílu a nebudete mít přístup, dokud si celý den neodpočinete. Navíc ztratíte bonusy ke zdraví a výdrži, které vám dává částečné zivver.

S tím vším můžete manipulovat s plodinami, které pěstujete: zavlažujte vodou (nebo radioaktivním kalem) a získáte normální rostliny, které léčí, vyživují a dělají vás lidštějšími. Postříkejte zombie krví a získáte "hybridní" rostliny, které dělají totéž, ale zvyšují vaši živou stránku. Můžete také kombinovat pokrmy vytvořené pomocí těchto rostlin a vytvářet jídla, která mají větší účinky.

Nakonec si budete muset odpočinout. Když se konečně doplazíte do postele, úroveň vašeho hladu/žízně určí vaše zdraví a úroveň výdrže následující den.

Tón hry je někde mezi apokalypsou z konce 80. let a reklamou Nickelodeonu na zelený sliz šampon. Budete zabíjet krysy pro maso a pak je vařit na sporáku částečně postaveném ze zivverových kostí, takže to bude vypadat jako táborák vyrobený z roztavených svíček. Budete bojovat s bossem úrovně, který je odhodlaný vyčistit svět, aby ho zachránil, a později mu pomůžete tím, že uvaříte miso polévku jeho matce.

Není to těžká hra. Soustředil jsem se na crafting a shromažďování zdrojů a dostal jsem zbraně dost dobré na to, abych ho porazil tím, že jsem jen párkrát zemřel.

Porazil jsem posledního bosse na druhý pokus poté, co jsem se zásobil léčivými pokrmy vyrobenými z předmětů, které jsem měl po ruce.

Deadcraft se rozhodně opakuje, zvláště na začátku, kde musíte hrát více questů, abyste prošli první úrovní craftingu a získali slušné zbraně. Ale poté je to jízda, pokud budete mít hlavu vzhůru a necháte své zombie brodit se do bitvy. Dokonce i po vstupu na hřbitov (nejtěžší část hry s největšími odměnami) byste neměli mít velké problémy, pokud udržíte svůj tým kolem sebe a dobře využijete své zombie buggy, která požírá nepřátele, jejichž svinstvo je tou nejlepší a nejmíň používanou částí hry!

Pro hru je k dispozici stahovatelný obsah, buď jako součást edice Deluxe, nebo je k dispozici samostatně. Kromě rozšíření hratelnosti tyto položky, jako jsou speciální kostýmy a užitečné balíčky zdrojů.

Deadcraft má praštěný tón připomínající sérii Borderlands: hypernásilný s lehkým komediálním nádechem. Je to jedna z těch her, která nalézá radost v procházení hranice mezi naprostou nemorálností a snahou udělat správnou věc.