Recenze: Children of Silentown (Nintendo Switch)

childrenofsilentown-splash-jpg

Před mnoha domy Children of Silentown visí plakáty „Chybí“, ale ze špatných důvodů. Obyvatelé nejsou povzbuzováni k tomu, aby našli své zmizelé sousedy, ale aby je jednoduše poznali a možná se od nich poučili. Hrdinka příběhu, mladá dívka Lucy, má jiné plány.

Children of Silentown je dobrodružná/logická hra typu point-and-click, kterou vydala společnost Daedalic. Mají tendenci přinášet nám dobrodružství se silnými příběhy, a to je jistě tento případ. Lucy viděla příliš mnoho svých přátel a známých ztracených v hrozivých lesích obklopujících Silentown a už ji nebaví říkat, aby o tom mlčela. Proč jsou dospělí tak ochotní přijmout tato zmizení? V noci slyší křik, ale nebylo by lepší čelit tomu, co existuje, než se toho děsit?

Jediná věc, která přináší Lucy radost, je zpěv. Učí ji matka, a to z dobrého důvodu; jeho píseň mu pomáhá přesvědčit obyvatele města, aby prozradili informace, které by jinak neměli. Lucy se nakonec naučí další píseň, která může ukázat, co se v určité oblasti stalo. Hráč tyto písně používá k řešení hádanek a posunu vyprávění vpřed a je to docela roztomilý způsob, jak to udělat.

Jasně, průzkum je důležitý, ale nikdy to nebude skličující, protože Silentown není příliš velký. Ani občanů není mnoho, takže dotazování na stopy je bezbolestný proces. Ještě lepší je, že skvělé rozhodnutí o uživatelském rozhraní vám pomůže ušetřit čas. Pokud vyberete položku inventáře a dopravíte ji do města, hra změní její ikonu na ozubené kolo, pokud ji lze použít na osobu nebo místo. Jinými slovy, nebudete muset náhodně používat předměty na lidi nebo věci, abyste zjistili, zda to vyřeší hádanku; ve hře je jasně uvedeno, co je kompatibilní.

To ovšem neznamená, že nebudete trávit spoustu času blouděním po městě a vymýšlením, co dál. Často budete oblast prozkoumávat marně, protože jste nespustili správný příběhový prvek, aby se objevil potřebný prvek nebo dialog. To znamená, že budete vícekrát sledovat stejné věci nebo mluvit se stejnou osobou. Naštěstí váš inventář není nikdy zaplaven předměty, předměty se vyčistí, když už nejsou potřeba, a hádanky s inventářem samy o sobě dávají určitý smysl.

Někdy se v dialogu zobrazí možnosti odezvy. Každá volba posouvá příběh dopředu a možnosti jsou obvykle dost podobné. Nejsem si jistý, jaký dopad mají na hru, ale Children of Silentown má více konců. Soudě podle grafiky endgame si myslím, že jsem dostal druhý konec. Vím, že jsem nenašel všechny sběratelské předměty a je pár rozhodnutí, která jsem udělal a kterých jsem okamžitě litoval. Ovlivnily můj konec? Nevím. Zřídka hraji hru New+ na dobrodružných hrách a tady jsem nehrál. Ale pokud ano, můžete se vsadit, že budu více reagovat na požadavky a potřeby svých přátel.

Kromě hádanek s inventářem a umístěním používá Children of Silentown tři typy hádanek, které se v průběhu hry opakují. Jedním je sestavení ve správném pořadí, druhým umístěním ozubených kol, aby bylo možné otáčet dílky, aby se vytvořila cesta od začátku k končí a posledním úkolem je vytvořit paprsky světla, které správně osvětlí oční bulvy na mřížce.

Moje žena a já jsme mohli pracovat bez přílišných problémů. To je dobře, protože zde nejsou žádné nápovědy a pro pokračování je musíte splnit. Pokud vás nebaví logické hádanky, můžete hru za chvíli vzdát. Tip na hru s ozubeným kolem; procházejte jednu dlaždici po druhé a použijte ozubená kola k zablokování sekvence otáčení těch, které jsou správně zarovnány. Dlaždice se resetují, pokud nejsou připojeny k ozubenému kolu, ale pomocí rohů můžete uzamknout otáčení čtyř dlaždic pomocí ozubeného kola.

Později ve hře je řada hádanek, kde musíte nasměrovat proud vody do různých misek. Byli jsme schopni zatáhnout za správné páky poměrně rychle, ale více než hodinu jsme si lámali hlavu, jak se dostat k té, kde miska chyběla. Po bezpočtu opakovaných pokusů jsme právě minuli přístupový bod k nové obrazovce obsahující položku, kterou jsme potřebovali. To je jediný okamžik, kdy nastává skutečná frustrace.

No, to a na konci hry, který přichází náhle a opravdu nenabízí solidní odměnu. Opět, možná by to napravila lepší rozhodnutí v klíčových okamžicích.

Naštěstí je Lucy skvělá postava, kterou lze snadno shromáždit. Její vztah s rodinou je složitý, ale pevný. Neposlechne své rodiče, aby udělala to, co považuje za správné, ale rozhodně by byla raději, kdyby měla jejich požehnání. Je odvážná čelit svým strachům a jednat se svými přáteli a je zábavné s ní strávit asi 15 hodin na tomto dobrodružství. Hráči se ztotožní s jeho mladistvou touhou uniknout a odhalit pravdu za těmito pohřešovanými lidmi a zároveň porozumět obavám těch, kteří viděli mizet příliš mnoho milovaných.

Navzdory těžkému tématu je stále zábavné prozkoumávat vesnici a možná (samozřejmě) les. Oba jsou prezentovány jako ve strašidelné, ale lákavé animované obrázkové knize; takové, jaké jim moje děti rády četly, když byly menší. Tato atmosféra prochází každým prvkem hry. Děti ze Silentownu, které jsou vždy trochu náročné a znepokojivé, nikdy nevybočují příliš daleko za oblast příležitostné hry.

Ale nenechte zde slovo „kauzální“ znít negativně. Je to skvělá hra, která osloví dobrodruhy puzzle všech úrovní. Ať už chcete větší nebo menší výzvu, je tu dost, abyste mohli pokračovat.